Ännu ett trött inlägg – sorry
Oj, oj, oj.Den här veckan skulle jag vila. Det har gått hyfsat bra. Så då borde man ju inte vara helt vindögd av trötthet när fredagen kommer? Rejäl oro i kroppen i går kväll gjorde att jag tog en Sobril. Har sovit som en gris. Men nu är jag en zombie. (Sobrilen brukar lämna kroppen tidigt på morgonen så den spökar nog bara lite, lite.) Frukosten står i en skål bredvid mig. Oäten. Jag orkar liksom inte lyfta bort datorn och ställa skålen i knät i stället. Oäten frukost klockan halv tolv när jag gick upp tio. Helgmorgnarna blir tidiga. … Fortsätt läsa Ännu ett trött inlägg – sorry
Hur läser du bloggen?
Du som läser min blogg i en dator kan själv ändra hur bloggen ska visas. Genom att trycka på någon av rubrikerna till vänster (klassisk, kort, tidskrift, mosaik, sidfält, översiktsbild, tisdintervall) väljer du hur du vill läsa bloggen just nu. Själva har jag den inställd på tidskrift. Om du t ex väljer ”kort” kan du sedan klicka vidare till ”etikett” och se små rutor med inlägg i ett visst ämne. Vissa av vyerna kan vara svåra att ladda, men ge inte upp. 🙂 Fortsätt läsa Hur läser du bloggen?
Snyft
Okej.Jag grät just en skvätt.Det var sista avsnittet av Unga föräldrar.Vem som helst kan väl bli ledsen över en sådan sak? Fortsätt läsa Snyft
Jag rockar fett
Enligt mina handskar på styret så har jag rockat träningen i dag. Mycket nöjd med dagens pass med tanke på hur jag mådde i går. Jag rockar fett. Fortsätt läsa Jag rockar fett
Lucka 9
Jag hade rätt :(
Det var något skit med kroppen. Vaknade i morse med gräslig huvudvärk. Halsen är skum och luktsinnet har fått storhetsvansinne. Alla lukter/dofter är starka och obehagliga. Ögonen vill blunda men huvudet kräver upprätt ställning. Så. Jag får väl sitta här i fåtöljen och blunda mig igenom dagen. Kalle är hemma i dag också, troligen har han samma åkomma som jag. Suck. Fortsätt läsa Jag hade rätt 😦
En kropp lite på sned
Hu, vad jag mår illa!Hela dagen har jag varit konstigare än vanligt. Kroppen vet liksom inte vad den vill. Det är ömsom huvudvärk och knastrande nacke, ömsom tunghetskänsla och illamående. När jag tränade i dag var det lite motigt, men inte värre än att jag fortsatte. Hade telefonen på styret så att jag kunde mäta pulsen. Alltså – pulsmätaren på cykeln fungerar bara om telefonen ligger mot metallen på styret… Pulsen var högre än vanligt och kanske det är ett tecken på att något är lite på sned i kroppen? Hur som helst – min självbeordrade vila får inkludera träningsfrihet … Fortsätt läsa En kropp lite på sned
Det blev ett herrans farande igen
”Jag tar det lugnt den här veckan, medan jag kan” sade jag till Sten i går när han frågade om min tisdag. Så här lugn blev den: Upp klockan sju. Ur sängen klockan nio. Träning. Dusch. Lunch på byn med kollegakompis. Ica för att hämta paket och köpa kvällsmat. Systembolaget. Netto för att köpa bilfika till Ville. Hämta Ville. Norrvidinge handelsträdgård för att använda återfunnet presentkort från förra julen. Tillbaka till Svalöv för att hämta ännu ett paket. Hem. Skulle dricka kaffe, men Olle ringde och ville åka med kompis till Röstånga. Av detta blev jag helt matt trots att … Fortsätt läsa Det blev ett herrans farande igen
Kvällsjobb väntar
Olle och Ville har sålt Panda-saker. När Ville kommer hem från simningen väntar lite jobb. Allt ska packas till kunderna och summan att betala räknas ut. I morgon kör vi en leveransrunda. Fortsätt läsa Kvällsjobb väntar
