Fin måndag

Tänk om alla måndagar vore så här. Strålande solsken. Sovmorgon, visserligen med märkliga drömmar, men sovmorgon. En sväng till Svalöv för att droppa Kalle i skolan. Frukost vid datorn. Ett riktigt skönt pass på cykeln. Svettig och skakig efteråt. En dusch. Dejt i sovrummet med Mannen. En kopp kaffe framför Allt för Sverige och snart kommer Olle och Ville hem.Gårdagens ångest har krupit undan och gömt sig i någon mörk vrå. Där kan den stanna! Fortsätt läsa Fin måndag

Gnisslar tänder

Tänk att jag mer än fem år efter min krasch som lärare inte kan hantera papper. Jag håller på att ansöka om pengar från AFA och de vill ha kopia på beslutet om sjukersättning. Det fanns inte digitalt på FK, så jag fick snällt plocka fram det i pappersform. Trots att jag visste exakt i vilken pappershög dokumentet låg, så höll jag på att fullständigt tappa förståndet när det skulle plockas fram. Ångesten sitter kvar och det var tusenjobbigt att ta hand om disken. Tvätthögen måste jag blunda mig förbi. Många saker av samma slag = total linakaos. Morr. Fortsätt läsa Gnisslar tänder

Söndagsförmiddag

Söndagen har börjat i ro och frid. Jag har inte orkat tända adventsljusen, men man kan inte få allt. Sten och Kalle har kört till Center Syd för att handla julklappar och köpa syrsor. Olle är fortfarande hos sin kompis. Ville spelar Minecraft i sitt rum och jag pallar inte säga till om paus. Själv har jag mumsat frukost framför gårdagens Så mycket bättre. Nu är det dags att dra på trikåerna och trampa igång kroppen. När jag är så här toktrött och totalt ovillig att röra på mig, gäller det att tänka på hur mycket starkare jag blir. Hur … Fortsätt läsa Söndagsförmiddag

Simning, migrän och ollesaknad

Jag kom iväg. Utan Ville. Jag simmade. Det var skönt. Jag duschade och bytte om. Det var mindre skönt. Jag hämtade Tobias och vi fick en trevlig bilresa hem. Väl hemma landade en migränjävel i skallen på mig. Två Diklofenac, en koffeintablett, soffan. Nu är jag människa igen, men kan fortfarande inte röra på huvudet utan att snabbt ångra mig. Olle är på konfirmationsdag hela dagen och jag saknar honom. Vill ha en ollekram men de har blivit ytterst sällsynta på sistone. Vädret är gräsligt, så jag tänder ljus och tar det lugnt. Snart blir det målarbok och kaffe. Skönt … Fortsätt läsa Simning, migrän och ollesaknad

Pissmorgon

Så fruktansvärt tungt att släpa kroppen ur sängen. Men för Villes skull fixade jag det. En kvart senare meddelar han att han inte vill simma. Känner inte för det. Tvärsur när man frågar varför. Men jättekul. Kul att jag gått upp i lördagsottan. Kul att frukosten är färdig. Kul att jag verkligen behöver simma. Kul att tårarna rinner av trötthet. Kul att jag ska hämta Tobias i Eslöv efter simningen. Kul att Ville gått och lagt sig och jag är påklädd och ledsen. Jätteledsen. Så nu kör jag till badet själv. Ska bara snyta mig och torka tårarna. Fortsätt läsa Pissmorgon