Bästa nyheten
Jag har precis hämtat hem en glad Kalle som har haft en bra dag. Magiskt. Fortsätt läsa Bästa nyheten
Jag har precis hämtat hem en glad Kalle som har haft en bra dag. Magiskt. Fortsätt läsa Bästa nyheten
I dag kämpar jag med att göra ingenting. Det kliar i mig efter aktivitet, men så fort jag påbörjar något tar ångesten över mig. Gräsligt frustrerande, men jag antar att det är någon sorts varningssignal och att jag gör bäst i att ta det lugnt. Träningen är ju avklarad, så jag kan slappna av en smula i den vetskapen. Sedan jag lämnade killarna i morse har jag varit på helspänn. Jag önskar med hela mitt jag att K ska klara en hel dag i skolan, men jag känner mig inte säker på det så telefonen är hela tiden intill mig. … Fortsätt läsa Inget-onsdag
Det var fasligt så svårt det är att komma igång med träningen. Stånkade mig igenom en halvtimme i söndags, men i går lät jag migrän och värme hindra mig. Nu ska jag köra K och O till Svalöv. Efter det är tanken att jag ska köra ett pass innan det blir för varmt igen. Men jag känner latmasken dra i mig och vill hellre gå och lägga mig igen. Håhåjaja. Fortsätt läsa Seg
Uterummet är och förblir min oas. Vinden ruskar vilt i träden och det är inte alls så skönt ute som solen antyder. Men här inne är varmt, soligt och mysigt. Sällskapet är det bästa – den man jag valt som min, den man som valt mig som sin. Skolstarttrötta barn sitter framför varsin dator/surfplatta och vi låter dem vara ifred. Snart ska jag ta de två mindre med mig upp till TV:n för att titta på skäms-idol. Efter det väntar Broadchurch och skön sömn. I dag har jag inte orkat något annat än att fylla diskmaskinen och laga mat utöver … Fortsätt läsa Med solen i ögonen
Älskade Kalle vaknade med migrän i morse. Migränmedicinen vågar han inte ta, så han har ibumetin och paracetamol. Efter ett långt snack i morse fick jag honom att äta frukost och ta tabletterna, sedan vila en liten stund innan vi åkte. Jag fick ändra mina planer och följa med honom till skolan. Där har jag suttit i ett par timmar med mina korsord. Hann också lyssna på en kollega som behövde kräka av sig. När det var rast, pratade jag med Kalle och vi kom överens om att jag kunde köra hem en stund. Vi ska höras av vid lunch … Fortsätt läsa Migrändag
Ökenråttor, parakiter, ormar, ödlor, sköldpaddor, får, linderödssvin, åsnor, getter…alla är de Kalles nya klasskompisar. Ja, en och annan ungdom finns där också, men jag tror att Kalle (liksom flera andra ungdomarna där) hellre tyr sig till djuren. Första dagen avklarad och jag tror att det gått bra. Jag var med mesta tiden men i morgon ska han vara där själv. Måtte han slippa vara ensam. Fortsätt läsa Kalles nya skola
Jag gillar inte att göra nystarter på måndagar, men vissa val gör man inte själv. Alla killar har olika skoltider i dag. Ville började åtta, Olle nio, Kalle har upprop tio. Sten har kört in O och V och K har nyss kommit ur sängen (en bedrift i sig). Min nystart bestod av mitt vanliga träningspass. Efter några veckor med simning och lättja kan jag konstatera följande:Flåset är sämre. Styrkan är mindre bra. Uthålligheten är bättre. Lite gött ändå att min kropp reagerar som väntat. Nu har jag tagit första steget mot sex pass i veckan och förhoppningen är att … Fortsätt läsa Nystart
Vemodet rullar så sakta in… Mina småkillar är så stora. Kalle börjar gymnasiet. Gymnasiet. Olle ska ta sig igenom åttan och Ville börjar femman.Själv sitter jag still. Nästan alla mina kollegor har börjat jobba efter ferie och semester. I kommunhuset där Lärarförbundet har sin expedition myllrar vardagslivet igen. Och jag sitter still. Det kliar i mig efter att börja jobba. Samtidigt väcker tanken rejäl ångest. Jag är inte redo att jobba. Inte än. Efter de här härliga dagarna i Malmö kommer jag att behöva vila länge. Jag försöker att inte ta ut något i förskott. Jag har två veckors sjukskrivning … Fortsätt läsa God natt och tack för den här sommaren
Det är sista kvällen på sommarlovet och i familjen Rävetofta råder ett skört lugn. Trots att K ska börja gymnasiet och har svårt för alla förändringar. Trots att V inte alls vill börja skolan igen. Detta beror till allra största delen på att jag är så klok. Eller att jag för två år sedan hade tur. Sten skulle jobba sista sommarlovshelgen och det skulle bli dåligt väder. Jag letade reda på en ledig stuga och vi hamnade i mysiga Foteviken. Den helgen blev väldigt lyckad och skolångesten fick nästan inget utrymme alls. Med det i minnet bokade jag stuga i … Fortsätt läsa Jag är så klok