Finbesök
Nu har jag varit vaken i flera timmar. Dags att hitta kudden, således. Men först har vi räddat den här skönheten från ett spindelnät. Fortsätt läsa Finbesök
Nu har jag varit vaken i flera timmar. Dags att hitta kudden, således. Men först har vi räddat den här skönheten från ett spindelnät. Fortsätt läsa Finbesök
Nog är det en smula imponerande att man kan sova mellan 23 och 11.30 och ändå slockna som ett ljus i hammocken för att vakna en timme längre fram i boken? Alla superhjältinnor har sina egna superkrafter. Sömn är min. (Nu – islatte och funderingar på våffelkvällsmat.) Fortsätt läsa Min superkraft
Det är något särskilt med hammockar. Vet inte hur jag ska kunna hålla mig vaken, men myser gör jag. Fortsätt läsa Hammockmys
Vila var det, ja.Började söndagen med att sova till halv tolv. Det som till slut fick mig ur sängen var de urballade drömmar jag alltid drömmer när jag sover för länge.Nu har jag moffat i mig en stor frukost. Kaffe på g.Alla i familjen sitter framför varsin skärm. Alla mer eller mindre påklädda. Kalle har kompis här så de umgås väl i alla fall lite smått. Det gör även jag och Sten eftersom vi sitter i uterummet båda två. Får en smula dåligt mammasamvete över det här, men intalar mig att det får vara okej även med sådana här dagar. … Fortsätt läsa Sol och uterumschill
Nu är det bara en vecka kvar av min sjukskrivning och jag kan inte ens tänka tanken att jag på riktigt skulle jobba om en vecka. Men jag har ingen läkartid förrän nästa fredag så jag måste ta tag i tanken. I dag har jag utmanat min ork till max. Som väl är hade jag rätt vad gällde Center syd. Det var inte alls mycket folk och mina killar fick plats i provrum direkt och det var noll kö i kassorna. Vi hittade det vi letade efter nästan direkt och minimerade tiden vi var där. Efteråt körde vi till Barsebäck … Fortsätt läsa Nu får det räcka för den här helgen
Ny dag, nya utmaningar. En seg halvtimme på motionscykeln. Seg, tråkig och med alldeles för långsamt tempo. Men alla genomförda träningspass är bra pass. En stor skål blåbärsfukost, flugor till förbannelse. I dag ska vi till Center syd. Förhoppningen är att de flesta viharfåttbarnbidragochskashoppaskolstartkläder-människorna väljer andra ställen eftersom de bygger om. Vi ska också till Stadium outlet. Är det något jag fasar för, så är det klädshopping med tre barn. Olle fixar sitt helt själv, även betalningen. Ville tycker att det är lika tråkigt och jobbigt som jag och Kalle har autismrelaterade svårigheter med kläder. Så – heja oss! Nu … Fortsätt läsa Dags att handla kläder till barnen. Tjo!
Jag har sett honom förr. Första gången var i Mjölby folkpark kanske 1986 med Imperiet. Helt magiskt. Sedan har jag varit på ett par luddigare konserter på 90-talet. Under 2000-talet har jag bara följt honom på skiva och Spotify. Tänkte gå på KB i våras, men hade inte riktigt råd med biljetten. Så nu när Malmöfestivalen bjöd och finfint sällskap fanns så var det en given kväll. Trots sömnlös natt och jobbig dag innan så kom jag iväg. Och det var värt varenda minut av ångest. Där och då fanns bara musiken, rösten, känslan. Tack, vackraste Thåström. Tack fina sällskapet. Fortsätt läsa Det var det där med sexiga män som sjunger
Olle undrar hur det går till när man blåser såpbubblor. Ville jagar kattungar som smiter in i huset och trotsar vårt förbud. Kalle pustar ut efter en dag i Skäralid. Sten har en tuff jobbdag i värmen. Jag försöker tagga inför kvällen men det går i ärlighetens namn inget vidare. Jag lyckas inte sova och jag är nog egentligen inte i skick att köra bil. Räknar kallt med att konserten ska pigga upp mig tillräckligt för att jag ska fixa mörkerkörningen hem. Tittar efter hotellrum men det blir så dyrt. Det hade varit fint att ha betalt för den utbildning … Fortsätt läsa Svacka
Vilken härlig dag! (Ironin dryper.) Varmt och fuktigt.Sömnlös natt.Sömnlös förmiddag.Katastroflös mage. Tar ett par Dimor och låtsas att jag är pigg och glad. Jag har ju planer! Uppdatering 1: Storgråter en skvätt. Stabil. Uppdatering 2: Tröstshoppar upp mina sammanlagda småvinster på Miljonlotteriet och glömmer duscha inför massagen. Suck. Uppdatering 3: Nynnar ”I´ve got a girl from Sweden”. Fattar du hur illa det är? Fortsätt läsa Kall- och varmsvettig torsdag
Riktigt jobbig natt. Vaken flera gånger i timmen. Drömmar, svett och frossa. När jag skulle ta morgonmedicinen såg jag att jag inte tagit nattmedicinen i går kväll. När ska jag lära mig att gå ner och titta i dosetten om jag sover illa? Nu har jag ätit frukost i sängen och ska försöka sova en stund. Massage klockan ett och planer på festivalen i kväll. Världens sexigaste Thåström spelar och jag vill dit. Försöker få med mig barnen men tonåringarna nobbar mig. Ville är sugen och om han vill så får han hänga på trots att det blir sent. Något … Fortsätt läsa Tuff natt