Tröstfika

Skitjävlapissdag. Tar mig inte för ett dugg. Vill ge barnen en bra dag, men de får klara sig på egen hand. De är bra på det som väl är. Det ser ut att bli en ny konsert i Landskrona. Håll alla tår för att vi alla tre kan gå då. Och att vädret blir som i dag. Och att hotellet har rum… Nu tar jag en islatte och längtar till morgondagen. Fortsätt läsa Tröstfika

Taggad och glad igen

Sommarlovet är alldeles snart slut, men vi hänger oss fast med klorna. På lördag ska jag och killarna till Malmö. Det är festival och vi ska bo på ”vårt” hotell mitt i centrum. Jag har bokat ett 55 kvadratmeter stort familjerum och gissa om vi ska njuta. Tankarna på höstterminen smyger sig på och Kalle börjar bli riktigt orolig. En ny värld ska äntras och han har ingen aning om vad det kommer att innebära. Men först – Malmö. Och innan dess ska jag i morgon på konsert. Hjälten Lundell ska beskådas, dansas till och sjungas i kapp med. För … Fortsätt läsa Taggad och glad igen

Brödsugen

Vi kom iväg! En långsam kilometer och killarna hade jättekul. Poolen var full, men motionssimbanorna hyfsat obefolkade. På väg till Svalöv tittade vi in på Emmaus men hittade inget kul. Bolaget och ICA avklarades i lugn och ro. Hungriga som vi var skippade vi tanken på att grilla och köpte i stället alldeles för mycket färdiggrillat och bröd. När vi kom hem insåg jag att bröd just dagen innan konsert är en himla dålig idé, men nu har jag ställt in mig på att få sätta tänderna i en seg brödkant, så jag får väl sporta fotbollsmage på konserten. Tjo! Fortsätt läsa Brödsugen

Sjukskriven torsdag innan skolan börjar

Jaha. Ännu en dag då träning på cykeln känns mördande och alltså helt uteslutet. Måste till byn för att handla och tänker att om jag nu ändå måste ta mig ur min tröttbubbla så kan vi lika gärna åka till badet så att jag får simma och killarna röra på sig. Morgonen har varit lite utmanande. Vaknade blöt av svett efter flertalet jobbiga drömmar. Gick ner och började vika tvätt, upptäckte ett par rejält fuktiga byxor som blött ner plaggen i närheten. Vattnade blommor, upptäckte att en av växterna stod helt dränkt i vatten. Åt frukost, upptäckte att allt jag … Fortsätt läsa Sjukskriven torsdag innan skolan börjar

Kanelminne

Jag pudrar kanel över latten. Något jag alltid gör (om det inte är kardemumma) men den här gången hände något med mig. Doften förde mig tillbaka arton år i tiden och plötsligt sitter jag i köket i en liten etta i Aspudden. Han har just pussat mig ömt på kinden och skyndat iväg. Iklädd vit skjorta, slips och kostym ska han till jobbet. Kvar i köket sitter jag. Framför mig ligger DN uppslagen på den artikel han valt åt mig att läsa. Intill den står en skål med yoghurt pudrad med kanel och ingefära. Allt jag behöver göra är att … Fortsätt läsa Kanelminne

Perfekt väder

Himlen är skönt molnig. Luften är ljum. Uterummet min stökiga oas.Städning har varit nästan helt bortprioriterat den här sommaren. När jag har kraft och ork väljer jag att lägga den på roligare saker. Trist att man inte har råd med städhjälp. Jag har hört att Svalövs hemservice har en goding som kan det mesta. Nu har jag just avslutat en långsam frukost och ska lägga mig på soffan en stund. I dag är en dag för stillhet, intighet. Återhämtning och uppladdning. Fortsätt läsa Perfekt väder