En spillra av det jag som jag vill vara

O, herregud vad jag kan oja mig! Mitt friskare jag är framåt, ganska ivrig, vill förbättra, ställa till rätta, hjälpa de som behöver hjälp och vara med och utveckla barn, elever och kollegor. Jag kastar mig in i debatter och jag lämnar sällan ett möte utan att alla närvarande vet vad jag tycker och tänker. Och nu. Sitter jag här och oroar mig över fredagens efterlängtade konsert. Jag ska se Lundell tillsammans med min älskade Nina och nya vännen Catrin. Vi ska bo tillsammans i ett hotellrum intill Citadellet där konserten är. En kväll som lovar inget annat än glädje, … Fortsätt läsa En spillra av det jag som jag vill vara

Tröttelina

Det är som förgjort. Min fina vän och tidigare kollega kom med lunch och vi fick ett par mysiga timmar tillsammans. Men galet så trött jag blev! Som om jag jobbat åtta timmar utan rast. Tvingade mig att köra till badet och simmade min kilometer. Nu är jag lite tröttare i kroppen och lite mindre i knoppen. Fortfarande inget internet efter strömavbrott så i kväll blir det p3 och korsord. Fortsätt läsa Tröttelina

Uppdatering

Gör absolut ingenting.Stirrar tomt framför mig och funderar på om jag ska sitta kvar eller lägga mig ner och blunda. För en vecka sedan skulle jag ha börjat jobba. I dag börjar många av mina kollegor. Inte en chans att jag hade klarat det. En riktigt jobbig insikt som föder en smula oro inför hösten. Sjukskrivningen går ut den 31 augisti och jag har ingen läkartid förrän den 4 september. Hur de tänker vet jag inte. När det väl är dags att gå tillbaka till jobbet behöver det vara med en upptrappning. Även min halvtid måste delas upp om det … Fortsätt läsa Uppdatering

Söndag i sol

Bränd på halsen trots tre omgångar med solkräm. I augusti. Håhåjaja. Fick frågan ”Hur är det” mer än en gång. Svarade sanningsenligt. Med samma resultat som alltid – någon stannar kvar, en annan blir tyst. Det tråkigaste med dagen var att Ville inte hittade sin spelglädje. Nu funderar han ännu mer på att börja simma i stället. Vi får ta det en träning i taget, antar jag. Trött så ögonen svider. Det var låååångt hem, men vi åt en mysmiddag på BK innan vi körde, så jag var i alla fall tillräckligt vaken för att allt skulle gå bra.Nu har … Fortsätt läsa Söndag i sol

Då var det dags

Möllevallscupen i Skanör. Villes mamma-tröjan på även om det blir alldeles för varmt för svart. Sandaler i stället för kloka, varma skor får väga upp. Badkläder packade omutifallatt vi kör hem före natten. Bröd och tubost, gifflar och saft, yoghurt, mandel och vatten. Jag tror vi är redo. Det kostar på mer än jag orkar beskriva, men på något sätt ska jag genomföra den här dagen. Hittar dock inte min superhjältinnemantel. Fortsätt läsa Då var det dags

Bad och oro

Jag vill inte röra på mig.Jag vill inte bada i kallt vatten.Jag vill inte duscha i äcklig dusch. Men min kropp behöver motion.Men jag är mamma och mina barn vill, kan och behöver ha roligt.Två av tre.Den tredje krisar. Igen.Den har börjat nu.Tiden innan omställning till gymnasiestart.Jag har fasat.Nu ser jag att min oro var mer än befogad.Det här kan bli värre än vi är vana vid. Fortsätt läsa Bad och oro