Vi håller kväll

Fredagskvällen innehåller lite av alla känslor.Rappakalja med Sten och småkillarna.Ledsen kille som kraschat datorn när han försökte installera Windows 10.Stressad man som hjälper tonåring i stället för att fixa inför morgondagens jobb.Småkillar som bäddar i friggeboden för att övernatta.Glad är jag, men trött som en gnu på vandring.Kanske kommer vi iväg till badet i morgon, så att min kropp kan få lite balans.På söndag är det fotbollscup i Skanör.En vecka kvar av lovet och det börjar kännas i luften. Fortsätt läsa Vi håller kväll

Fredag och snart är sommarlovet slut

  Buketten är trött i värmen, men vad mer kan man begära efter en dryg vecka i sommar?  Ingen som har gett den vatten heller… Jag är också trött. Tillät mig att stanna i sängen ända till lunch. Fyra nätter med dålig sömn pga sömnpratande mamma sätter sina spår. Vädret är hemskt. Det knockar mig så fort jag försöker stå upp. Tanken var att vi skulle till röstångabadet i dag, men Olle backar ur och då tappar jag motivationen. Kanske kan Ville dra igång mig, jag behöver verkligen röra på mig och cykelträning är inte att tänka på. Fortsätt läsa Fredag och snart är sommarlovet slut

Blandade känslor

Ligger kvar i den hårda våningssängen. Mormor är uppe sedan länge, Kalle och Ville sover gott. Jag hade gärna tillbringat den här vackra dagen på stranden med mina fina. Att sitta i bilen hela dagen känns knappast lockande. Inte heller att packa. Min favoritgren… Men jag vill hem nu. Hem till Olle och Sten. Hem till min säng, mitt uterum, min sommarvardag. Jag behöver vila och lugn. Jag behöver en lång kram av mitt barn och min man. Så nu drar jag på mig min superhjältinnemantel, kliver ur sängen och startar projekt hemfärd. Fortsätt läsa Blandade känslor

Allt är inte hav och gröna ängar

Den här dagen verkar bli tuff. Allt jag vill är att gråta, men vart ska jag ta vägen med mina tårar? (I en hink, föreslår Ville.) Kalle bjuder på sammanbrott efter sammanbrott, Ville kämpar mot ovilja att följa med på utflykt och jag har huvudvärk pga vädret. Vädret som är det värsta tänkbara i min värld. Hett som i en bakugn och kvavt som på botten av en pool. Mormor biter ihop men kan inte låta bli att förfasa sig över hur barnen agerar. Kul. Jättekul. Verkligen. Fortsätt läsa Allt är inte hav och gröna ängar