Seg morgon

Frukost i sängen. Nu vill jag somna om. Men jag väntar på att telefonen ska ringa. Försöker få kontakt med BUP. Lyckades få tag i en trevlig människa för en halvtimme sedan, men hon kunde inte komma in i tidsbokningen för vår del av regionen. Tur att jag frågade innan jag berättade mitt ärende och fick de obligatoriska tusen frågorna. Sist jag var i kontakt med BUP fick jag svara på frågor om förlossningen.  Tjo! Att bara vänta och inte kunna blunda eller gå upp och träna. Inte min grej. Fortsätt läsa Seg morgon

Inte bara kul att shoppa

Nu sitter jag här med andningen högt upp i halsen. Det flimrar lätt framför ögonen och det är inte bara skärmen… Illamåendet lurar och en huvudvärk är på ingång. Det är dags för julklappsshopping. Lika bra att a tjuren vid de berömda hornen. Flera sidor har rabatt i dag och vi börjar ha koll på vad vi vill, så det är bara att bita ihop. Och biter ihop gör jag. Gnissel. Fortsätt läsa Inte bara kul att shoppa

Sällskap i natten

När jag till slut vågade krypa ner under täcket, var det med den lilla ängeln i handen. Sömnen blev orolig, men vi alla sov flera timmar. När den extra takskiva vi hade på uterumstaket för att fixa en läcka hade flugit av var det riktigt jobbigt. Kulmen skulle inte nås på ett par timmar och jag gjorde mentala listor på hur man hanterar ett kvaddat uterum. Men så tystnade morrandet en smula och vi vågade sova. I dag är jag tacksam att det inte blev värre. Stens släp tog rejält med stryk men det kan jag inte ta tag i … Fortsätt läsa Sällskap i natten

Gorm

Hela familjen försöker sova. På madrasser och soffor i vardagsrummet. Gorm ryter och rutorna skallrar.  Sängen i sovrummet skakar. Strömavbrott. Värst: Uterumstaket kommer troligen inte att sitta kvar länge till trots att det ligger ett stort antal hjul / däck ovanpå. Det här. Är. Ruskigt. Fortsätt läsa Gorm

Susans idé

Susan föreslog en gång att jag skulle önska tomtar åt barnen i julklapp av mormor. Nu är samlingen av Rolf Berg-tomtar så här stor. Det blir tomt när alla tre flyttat hemifrån. Första advent fortsätter i bipolär-mode. Ömsom tårar och panik. Ömsom dans och sång. Saffransdegen på jäsning och fläsket i ugnen. Men jag vägrar att koka potatis. Fortsätt läsa Susans idé

Krasch

Räkningarnas alla siffror skapade fet ångest. Nu sitter jag och darrar. Mer som ska göras i dag och jag är ett vrak igen. Adventsbelysningarna lyser inte som de ska. Vid tanken på att försöka felsöka bryter jag ut i okontrollerad gråt och panik. Ibland är det lilla alldeles för jävligt stort. Fortsätt läsa Krasch

Inte i hamn än

Vi kom inte hela vägen med pynteriet. Det fattades en låda med tomtar och utomhusslingan ligger fortfarande och gömmer sig. Alldeles tyst. Alldeles mörk. Men vi har gastat i kapp med högtalaren. Vi har bråkat med varandra. Och vi har fått upp diverse stjärnor och stakar. Kanhända svor jag lite i smyg över de helvetes jävla trasiga lamporna, de nagelförstörande idiot-timersarna som man inte ens kan stava till, alla satans dammbävrar som undkommit dammsugaren… Nu tar den här mamman time out med ett glas vitt eller tre medan Vildingarna hukar i sina rum. De nu funna tomtarna får stanna i … Fortsätt läsa Inte i hamn än