Helvetes städning och fucking julpynt

Jag hatar att städa. Det ger mig tung ångest. Det får mig att hyperventilera och svära. Det gör mig lättirriterad och aggressiv. Helst vill jag bara sparka och slå sönder allt i min väg. Tyvärr lever jag med en man som inte heller han är någon städare. Eller, jo, han är bra på det. Han tom försörjer sig på det. Men här hemma dumpar han gärna saker tillfälligt i exempelvis hallen. Och när sakerna stått där i månader så ser han dem inte längre. Kul. Dessa saker måste jag försöka se igenom om jag ska klara av att städa över … Fortsätt läsa Helvetes städning och fucking julpynt

Not so queen today

Å, jisses. De rena lakanen och den sköna luften i sovrummet höll mig i ett järngrepp när alarmet spelade. Simning på schemat. Och det gick inte att gå upp. Så efter den första snoozeomgången, ställde jag om alarmet. Här sitter jag nu med frukosten i halsen och hoppas att badväskan är packad sedan den uteblivna simningen förra lördagen. Mör. Kolaseg. Ögoninflammationsögon. Illamående. Gött. Fortsätt läsa Not so queen today

Att en liten olyckshändelse skulle sänka mig totalt kunde jag inte tro

När jag städade badrummet lyckades jag ta sönder en av glaskuporna. Nu måste hela armaturen bytas. 499 pix och en mardrömstur till Ikea. Kanske ska beställa via nätet… No big deal. Sådant som händer. Men jag blev ledsen. Och mulet mörker drog in i mig för att stanna. Så det blir inget besök på jobbet. Det känns märkligt svårt bara att köra för att få massage. Dippen är kraftig och stark. Fan. Fortsätt läsa Att en liten olyckshändelse skulle sänka mig totalt kunde jag inte tro

Vårt lilla hus en torsdag

I dag är det bättre ordning med mig. Jag har stigit upp, kört Olle till bussen, ätit en näve mandel och tränat. Minsann. Nu ska jag städa badrummet innan det blir skön dusch och rejäl frukost. Sedan ska jag titta in i förskolan innan jag har massagetid inbokad. Efter det ska barnen hämtas i Svalöv. Ville och jag ska in på Netto en sväng medan vi väntar på de andra. Full torsdag. Fullt till måndag. Det gäller att vara strukturerad om det ska funka. Heja mig! Fortsätt läsa Vårt lilla hus en torsdag

Kvinnofälla? Kontrollbehov? Kombo?

Jag har som bekant ångest över allt och inget. Just nu funderar jag över hur jag ska kunna fixa en bra jul utan att ångesten ska ta över mig helt. Ekonomin är inte i bästa skick efter lång sjukskrivning. Barnen är för stora för billiga leksaksklappar och vill helst ha datorer, spelkonsoller och pengar Men vi alla är paketgalna… Det har alltid varit jag som varit julklappsinköpare i familjen. (Kvinnofälla? Kontrollbehov? Kombo?) Vissa år släpar jag enorma kassar genom svettiga köpcentra. Andra år knappar jag in alla beställningar på nätet i hopp om att få leveranser i tid. Så. Om … Fortsätt läsa Kvinnofälla? Kontrollbehov? Kombo?