11.43 fortfarande i sängen

Det är visserligen min sista chans till sovmorgon den här veckan, men kvart i tolv? Somnade tidigt i går, så det betyder ca 14 timmars sömn. Inte konstigt att jag har svårt att komma ur sängen. Kroppen vill minsann att jag ska vända mig om om blunda. Bara en liiiten stund, men den går jag inte på. Ska bara skriva det här inlägget innan jag tar mig ut i verkligheten… Huvudet är fyllt av drömrester och märkliga känslor. Kroppen verkar må bättre än i går. Smärtan är inte helt borta, men den är tyst. Kanske ”lite” sömn gjorde susen. Kalle … Fortsätt läsa 11.43 fortfarande i sängen

Dagens hypokondri? Men jag har ju ont…

I dag gör det ont/är tungt/trycker ner mot ändtarmen. Häromdagen var det hela underlivet och nedre delen av magen som led samma känsla. Pratade med Sten om det. Han föreslog framfall. Framfall? För guds skull, jag är ju bara 43. Men jag kunde ju inte låta bli att gå in på 1177 och läsa på. Hm. Symptomen skulle kunna stämma till viss del. Men allvarligt? Framfall? Så jag klamrar mig fast vid det som inte stämmer – t ex att det blir bättre under natten om man har framfall, eftersom organen hamnar rätt igen och mitt osköna finns hela tiden. … Fortsätt läsa Dagens hypokondri? Men jag har ju ont…

När solen gick ner, följde mitt humör med

En udda kvällspromenad med Mannen blev det i dag. Vi pulsade längs vår lilla väg och satte grenar som snöpinnar medan plogen väntade vid våra bilar. Sedan flyttade vi dem och fick vägen plogad. Vi hade tänkt låta snön töa bort, men väderprognosen är lite luddig och vi ville inte riskera att bli insnöade större delen av veckan. Jag hade funderat på att köra till någon av mina arbetsplatser i morgon för ett besök, men mitt mående dalar så sakteliga. Ångesten knackar på och mörkret kryper under huden på mig. I ett försök att få stopp på deppet beordrar jag … Fortsätt läsa När solen gick ner, följde mitt humör med

Akut ledsen

Plötsligt, mitt i lunch och ensammys, fick jag en bild av mig själv. Inte en justnuutifrån-bild, utan en bild av hur det måste se ut när jag får mina panikångestattacker. Och den bilden. Väcker så stark sorg. Att jag får svårt att andas. Den bilden. Bör inget barn behöva se. Den bilden. Ser mina barn. Fan. Jag. Hatar. Min. Jävla. Sjukdom. Fortsätt läsa Akut ledsen

Det har slutat snöa

Himlen ljusnar men vinden ger inte upp. Och så länge vinden håller i, är det inte lönt att få vägen plogad. Sten och Olle blev fast i två långa timmar. Plogtraktorn skrapade runt bilen och försökte dra upp den men spännbandet höll inte. Men efter ihärdigt skottande och brännande av däcken så kom de loss. Varm choklad och kaffe väntade här hemma. Våra hjältar. I morgon blir det att pulsa i snön för oss alla. Till  på tisdag hoppas vi att det töat så pass att vi kan köra hem bilarna igen. Livet på landet. Gotta love it. Fortsätt läsa Det har slutat snöa