Nu är det inte bara mysigt längre

Vinden viner och det snöar fortfarande. Vår väg är långt ifrån farbar. Sten har pulsat till min bil för att skotta snö och hämta Olle i Svalöv. Jag är glad att vi har gott om mat och ljus hemma. Inget längre strömavbrott ännu, men vi ropar inte hej. Nu vill jag ha hem mina killar, men jag får snällt vänta. Om jag håller för öronen mot blåsten när jag tittar ut ser det i alla fall mysigt ut… Fortsätt läsa Nu är det inte bara mysigt längre

I dag är vi taxiservice

Det blev ingen simning. Ville är inte tillräckligt kry. Det betyder att jag måste träna. Blärk. Men med gårdagen i färskt minne känns det viktigt att bygga upp lite av det som raserade. I övrigt ägnar vi dagen åt att köra tonåringar hit och dit och överallt. Så går det när man bosätter sig i vildmarken. Ööhh. Pulled pork i ugnen och snart Lina i soffan. Måste hämta kraft inför träningen… Fortsätt läsa I dag är vi taxiservice

Nedförsbacke

Jag börjar med att skriva att det här måste vara en tillfällig dip. Något annat orkar jag inte med. Den här gången kom det smygande efter flera bra dagar. Det började med ett darr på underläppen. Helt utan synlig anledning. Längtan efter gråt, läkande tårar följdes av längtan efter ensamhet, en tillvaro under täcket. Den obestämbara oron. Ångestens kram om strupen. Jag är lättirriterad och tar hellre till ilska än känner sorgen som vill ta över mig. Jag isolerar mig vid köksbordet framför en bild med pennorna i handen och boken i örat. I kväll är jag enormt tacksam över … Fortsätt läsa Nedförsbacke

Det här med telefonen…

Sedan jag kraschade och fick min diagnos bipolär sjukdom har jag haft svårt att ringa telefonsamtal. När jag mår riktigt dåligt klarar jag inte alltid av att svara heller. Det här gör att jag tappar kontakten med vänner. För även om de förstår varför jag inte ringer, så återstår faktum – jag ringer inte, och då blir det till slut svårare att ringa mig. Min mamma och min pappa har förstått att det måste vara de som håller kontakten, och även om det kanske inte känns så bra för dem, så ringer de alltid upp mig igen och igen. Tack … Fortsätt läsa Det här med telefonen…

Morgonmyser

Liten är sjuk. Hemma från skolan,  förkyld.  Ligger intill mig (som krupit ner igen efter att ha lämnat de andra vid bussen) och gnyr oroligt i drömmen. Älskade unge. Efter en stund vaknar han och mumlar ”jag drömde att jag väntade på att du skulle komma hem, ska du vara hemma med mig i dag?”. Inte hela dagen, jag måste köpa syrsor, men när jag kör är Olle hemma. Tryggt leende barn. Älskad unge. Fortsätt läsa Morgonmyser