Jag blir så trött

Framför oss, på första raden i biosalongen, satt ett litet gäng ur Villes klass. Så snart filmens bögpar kysstes, utbrast de ”Äckligt!!” Jag blir så trött. Sten ifrågasätter den franska flaggan i profilbilderna, och debatten är snabbt igång. Jag blir så trött. ”Vänner” i mitt fb-flöde skriver både det ena och andra som är allt annat än medmänskligt. Jag blir så trött. Och fortfarande hör jag mening efter mening börja med ”Jag är inte rasist, men…” eller avslutas med ”Inte för att jag är rasist, alltså.” Jag blir så trött. Nej, inte heller jag är perfekt. Och du som läser … Fortsätt läsa Jag blir så trött

Det blir kväll så tidigt

Det hänger en månskära bakom boken, med jag orkar inte ta en ny bild. Det är så fantastiskt vackert här i vårt Paradiset Rävetofta och jag känner mig verkligen privilegierad som får leva just här. Grytan puttrar på spisen och sprider ljuvliga dofter. I kväll bjuder jag barnen på bio som tack för att de släppt lös mig så ofta på sistone. Sten har det bättre hemma efter en tuff jobb-helg. Svenska komedier är inte riktigt hans grej. Fortsätt läsa Det blir kväll så tidigt

Det blir nog en hyfsad söndag

Nu ska jag andas fritt en stund. En stor cappuccino med kanel på bordet intill mig och Downton Abbey väntar i Chrome.Jag har gett upp tanken på mer än korta stunder av skärmfri tid för barnen. Åtminstone för i dag…Jag har gett upp tanken att köra till Svalöv för att träffa våra flyktingar. Åtminstone för den här söndagen… Men jag har tränat.Och duschat.Och vikt lite tvätt.Och chattat med en god vän. Om en timme påbörjar vi (hoppas få någon av killarna med mig i köket) Bur-Gundes gryta, trots att solen skiner. Det spelar ju liksom ingen större roll vad det … Fortsätt läsa Det blir nog en hyfsad söndag

Jag lyssnar och tittar, även om det tar emot

En ljuvlig timme på soffan följt av blåbärslunch framför Rapports extrasändning. Jag kan fortfarande inte greppa det som hänt i Paris. Min trötta hjärna orkar inte ta in det. Men jag tittar. Och jag lyssnar. För det enda vi verkligen inte får göra, är att blunda. Nu ska jag, Kalle och Olle köra till Center Syd för att leta vinterjackor och skor. Vi börjar på Stadium Outlet och letar oss vidare. Tur att jag är så trött att jag inte riktigt förstår vad jag ger mig in på. Fortsätt läsa Jag lyssnar och tittar, även om det tar emot

Lördagsmorgon igen

Jo, men, det var ju verkligen jätteroligt att jag glömde ta min kvällsmedicin i natt. Trodde att sömnsvårigheterna endast berodde på problem att varva ner. Men till slut kom jag på det. Somnade runt tre… Nu är det dags för simning. Det ska bli så skönt att plaska omkring, men det känns mindre kul med bilkörningen. Ögonen är grusiga med rejäla svarta ringar under. Kanske skrämmer jag någon i simhallen. Jag har i alla fall matchande ben. Black is the new…the new…ööhhh… Fortsätt läsa Lördagsmorgon igen

Vilken kväll jag fick!

Lundell är min husgud. I kväll spelade han i Helsingborg. Jag hade inga som helst planer på att gå på konserten, eftersom jag har biljett till Malmö i december. Då ska jag gå med min fina Nina och Catrin. Vi ska göra en helkväll och bo på hotell.  Men när jag satt framför datorn en liten stund i eftermiddags, så hade en för mig helt okänd man skrivit i en Lundell-grupp på fejan att han hade en biljett över i kväll och undrade om någon ville göra honom sällskap. Jag tvekade i några minuter eftersom jag var på bio ensam … Fortsätt läsa Vilken kväll jag fick!