Fy fan, vad jag är bra
Svettas floder och ska köra om en kvart. Oj. Fortsätt läsa Fy fan, vad jag är bra
Svettas floder och ska köra om en kvart. Oj. Fortsätt läsa Fy fan, vad jag är bra
Jag har minsann funderat en del på det där med fyrtioårskris. Jag är fyrtiotre och hade inga problem alls med att fylla fyrtio. Det blev värre vid fyrtiotvå… Att tankarna kommer nu beror på att jag för första gången på allvar funderar på att tatuera mig. Och jag tänker att det kanske kunde kallas fyrtioårskris? Visst har jag varit sugen innan. Inte minst när jag genomgick mitt livs galna sommar vid tjugofem. Men det är först nu jag verkligen är nära att beställa en tid och har ett motiv, kanske till och med en placering klar. Jag vill ju gärna … Fortsätt läsa 40+
Kalle kom inte iväg. Ligger i sängen igen med sin eviga huvudvärk. Dagens planer skjuts upp hela två veckor. Utöver missad dag i Malmö blir han serverad kvällsmat han inte äter eftersom jag skulle passa på att laga kycklingwok med nudlar när han inte var hemma… Sten har kommit hem och ska skynda på med att elda i pannan. Det är klass 2-varning för stormbyar i natt så det gäller att ha värme i systemet men inte het panna när strömmen går. Jag fortsätter att göra noll nyttigt. Fortsätt läsa Jävla huvudvärk
En stor, skummande cappuccino med kanel, en chokladbit, en stund framför datorn. Följs sedan av fylleri av mandala vid köksbordet. Kroppen är mjuk och väldoftande. Tanken är lugnad. (Jag fick ont i ryggen av att simma och Ville slog huvudet i bassängkanten. Men han är tröstad med badkramar, en minichipspåse och en Fanta och jag låtsas inte om det ryggonda.) Om ett par timmar ska Kalle träffa kontaktperson Tobias för en tripp till Laserdome. Tyvärr vaknade han med huvudvärk. Inte så konstigt efter gårdagen… Jag har beordrat frukost, tabletter och sängen en stund till. Håll en tumme för att det … Fortsätt läsa Belöningsdags
Så här ska ett omklädningsrum i en simhall se ut. Fortsätt läsa Före öppningsdags
De vill inte sluta rinna. Så jag har bestämt mig för att låta dem rinna tills de tar slut för den här gången. Det innebär att jag inte kan gå på kvällens fest. Jag skulle kunna skrapa ihop mig och sätta på en mask, men den masken skulle bli så tjock att risken finns att det slår över åt andra hållet. En Lina som hamnar i hypomani som skydd mot sorgen. Det är ingen vacker syn och framför allt är det ett farligt tillstånd för mig. Så det gör jag inte. Jag skulle också kunna torka tårarna, ta en dusch … Fortsätt läsa Tårarnas dag
Så var fredagen här. Kalle sover fortfarande. Hans mentor i skolan ringde och vill ha möte med biträdande rektor och oss. På måndag redan. Bra att de gör vad de kan. Vi gör vad vi kan för att få Kalle att gå i skolan, men som bekant går det inget vidare. Två dagars frånvaro redan första veckan efter höstlovet. Älskade unge.Utöver migrän, huvudvärk, skolfrånvaro så kämpar Kalle även mot en rejäl övervikt. Eftersom han bara mår dåligt av det och inte hittar motivation att ta tag i det på allvar, så fortsätter han öka i vikt och det känns katastrofalt. … Fortsätt läsa Älskade unge (uppdaterat)
Morgonmys Träning Dusch Lunch med Ångest En timme på en lugn förskoleavdelning med fina kollegor Telefonsamtal från däckhotellet En timme i medarbetarsamtal med chef som försökte förstå hur jag har det Snabb sväng på ICA, Faktum, svindyra revben och kattmat Hem, älskade hem Beställning av pandaprodukter Kaffe med grädde och kanel Telefonsamtal med mamma Kolla facebook och mejlen Byta färg på bloggen Fortsätt läsa Torsdag so far
Ögonen går i kors, trots en timmes sömn efter frukosten, träningspass, dusch och lite lunch. Tröttheten är troligen en reaktion på att jag om en timme ska köra till jobbet för ett kort besök och ett medarbetarsamtal med chefen. I stället för att ta till mig att jag ska åka, så döljer jag informationen med trötthet. På fredag är jag bjuden på fest med kollegorna. Naturligtvis har jag glatt tackat ja. Men även det vägrar jag ta till mig. Så fort jag snuddar vid en tanke som ”vad ska jag ta på mig?” eller ”vilka kommer?” eller ”hur mycket ska … Fortsätt läsa För att jag vill och faktiskt kan
Klockan fyra på tisdagmorgonen lade vi på luren efter nattens telefonsamtal. Under samtalet hade min skåneresa flyttats från fredag eftermiddag via torsdag och onsdag till ”Jag ska bara sova ett par timmar så kommer jag sedan”.En exmake i sängen, puss på skäggstubben, en liten övernattningsväska, i tanken rejäla skor och vinterjacka. Pendeltåget till Märsta och bussen till Arlanda. Sista minutenbiljett och mobilsamtal till Skåne ”Jag är i Ängelholm om 70 minuter.”En flygplansstol och äntligen den fysiska känslan av att lyfta, att flyga, att vara på väg. Ett nytt liv i sikte. Och lackskorna och skinnjackan som inte går att knäppa…Toaletten … Fortsätt läsa Fjärde november 1997