I morgon ska jag krama en god vän

Äntligen ska vi träffas igen. Och för att vi verkligen ska få till en träff trots att hon har flera innekatter och ont om tid, så har vi bestämt att träffas på sjukhuset i Lund när hennes man ska dit i morgon. Vi tar med eget fika och hittar någon mysig soffa i något hörn. Där ska vi prata, prata, prata. Men innan jag tar mig till sjukhusets parkeringsgarage och letar reda på rätt ställe på området ska jag köra till djuraffären och köpa syrsor till Tarantino. Barnen kommer att få gå hem själva från bussen och Ville blir ensam … Fortsätt läsa I morgon ska jag krama en god vän

Vill vakna i morgon och vara frisk

Som om jag glömt något viktigt.Som om jag gjort något dumt.Som om någon snart ska komma på hur misslyckad jag är. Jag gör så gott jag kan för att fly den. Känslan av oro, paranoia. Jag svettas på min cykel. Jag gör mina mindfulnessövningar. Jag färglägger ännu en blomma, ännu en mandala, ännu en svart bakgrund. Jag kramar min familj. Om och om igen. Men jag kommer inte undan mer än korta sekunder i taget. Som om jag glömt något viktigt.Som om jag gjort något dumt.Som om någon snart ska komma på hur misslyckad jag är. Fortsätt läsa Vill vakna i morgon och vara frisk

Snälla, låt mig orka ta mig ur mörkret

Här sitter jag och ska snart till att äta sen frukost. Har precis kört Kalle till skolan. Att han börjar 10.10 på måndagar är inget annat än en välsignelse. För oss båda. Det är två veckor kvar av min sjukskrivning. Vad som händer sedan har jag ingen aning om och jag orkar heller inte tänka på det. I stället tänker jag att jag skulle vilja gå Kopparhattsrundan på Söderåsen. Utan kamerans krav på förevigande. Jag har redan alldeles fantastiska höstbilder från en promenad för ett par par sedan. Bara jag, en vattenflaska, astmamedicin, mobilen (ja, någon bild kan man väl … Fortsätt läsa Snälla, låt mig orka ta mig ur mörkret

Nu lägger jag den här veckan till handlingarna

Det här var ingen söndag man vill minnas. Men den slutar i hyfsad harmoni. Och för att göra den rättvisa ska jag sammanfatta det positiva, helt utan att bry mig om allt annat tråkigt. Jag har tränat.Villes hår är klippt och ser okej ut.Alla barn har duschat.Ville har fått nya kläder.Jag har färglagt en mandala.Downton Abbey och smarrig frukost.Sten har städat sovrummet och jag får sova i prinsessäng i natt. God natt. Fortsätt läsa Nu lägger jag den här veckan till handlingarna