Darling Downton Abbey

Efter en lång, tuff natt med mardrömmar, svett och huvudvärk, vaknade jag i moll. Låg och ledsen. Ångestfylld och ensam mitt i familjens värme. Men en lång frukost framför Downton Abbey har fått mig över ytan. Nu ska jag klippa håret på Kalle och Ville. Sedan behöver jag träna, men det känns omöjligt. Ett steg i taget. Torkar tårar, snyter näsa. Skickar värme och kärlek in i strängarna av moll. Reser mig. Söndag. Fortsätt läsa Darling Downton Abbey

Vi har varit tillsammans i arton år och en vecka – det ska firas

En saga sannare än verkligheten blev myndig förra lördagen. Om du vill läsa början på sagan så finns den här:971009 Men förra lördagen hade varken jag eller Sten koll på att det var just den tionde oktober. Det var först på söndagen den elfte som jag insåg att vi missat vår årsdag. Nåväl. Vi missade den i alla fall båda två. 🙂 Det tar vi igen i dag med trerätters middag och bubblor i höga glas. Tillsammans hela familjen. Vid köksbordet. Det år så vi vill ha det. Fortsätt läsa Vi har varit tillsammans i arton år och en vecka – det ska firas

Nu väntar en natt av oljud

Jag är på väg ut ur migränattacken som nu varat i drygt ett dygn. Huvudvärken sitter nu bakom vänster öga och erfarenheten säger att jag kan vänta mig en natt av oljud. När mina migränattacker klingar av gör de det till ihållande, falska, skorrande, skärande, gnisslande höga toner. Vansinnigt svårt att somna till, men en tecken på att jag kan vakna lite piggare. I morgon bitti är det simning, och den tänker jag minsann inte missa. Fredagskvällen avslutas med Idol i sängen tillsammans med Ville. Olle är på filmkväll med kyrkan och Kalle har bästa kompisen Hannah på övernattning med … Fortsätt läsa Nu väntar en natt av oljud

Utvecklingssamtal nummer tre för terminen – check

Ville ha solglasögon på mig i det vita ljuset på Kalles skola, men jag fick nöja mig med att kisa mig igenom den dryga timmens samtal. För första gången på två år känns det som om Kalle blir sedd i skolan. Sedd som den han är, inte det han gör eller inte gör. Vi har haft turen att få en mentor som på riktigt engagerar sig och utstrålar en ärlig vilja att hjälpa Kalle få en bra tid på gymnasiet. På grund av den höga frånvaron får han svårt att nå målen och en åtgärdsplan upprättas. Inga pekpinnar varken mot … Fortsätt läsa Utvecklingssamtal nummer tre för terminen – check

Hur du kan bli av med ångesten på mitt nya sätt

Om du har pestig ångest så har jag ett tips på hur du kan skaka den av dig. Den förvandlas visserligen till sorg, tårar och mörker, men den lugnar ner sig. få migrän glöm dina kvällsmediciner ta en Sobril för att somna ifrån den gräsliga huvudvärken ligg vaken tills du kommer på att kvällstabletterna ligger kvar i köket ta dem sov några timmar vakna med lika stark migrän som du somnade med längta efter att få kräkas alternativt hamna i tillfällig koma ät frukost gråt, gråt, gråt så – nu börjar ångesten kännas mindre, va? kör på utvecklingssamtal och hoppas … Fortsätt läsa Hur du kan bli av med ångesten på mitt nya sätt

Jag är på riktigt ledsen över att Christer och Morgan flyttar till P4…

…men det här inlägget handlar om ångesthelvetet igen. Den här dagen har varit ännu en berg- och dalbana. När familjen minus Kalle kommit iväg i morse tog jag med mig min frukost upp till sängen. Sedan lät jag mig somna med TV:n påslagen. Vaknade lagom till repris av Uppdrag gransknings program om Filip. Om det säger jag: Jävla sjukdom!! Jävla psykiatrin i Malmö!!! Lyckades få till ett träningspass och under den knappa timmen var jag helt ångestbefriad, svettig och nästan glad. Efter det har det varit en enda lång nedförsbacke. Ångesten över saker jag behöver ta tag i och få … Fortsätt läsa Jag är på riktigt ledsen över att Christer och Morgan flyttar till P4…

Jag och mina berg

Vissa saker blir verkligen berg. På min lilla lista står: vinterdäck (helst innan jag kör till Västervik på höstlovet, har däcken på hotell, måste boka tid) Trygg Hansa (har 500kr att handla för efter stölden i somras) Canal Digital (ska säga upp abonnemanget och hemsidan påstår att varken jag eller Sten har något, så jag måste ringa) Det ser ju inte mycket ut, och även om jag ogillar att ringa andra än Sten och barnen även när jag mår bra, så hade detta kunnat fixas på nolltid, men nu… Nu blir det så satans jobbigt. Bara att göra den lilla … Fortsätt läsa Jag och mina berg

Onsdag 14/10

Som befarat kom Kalle inte iväg till skolan i dag. Huvudvärk igen. Men han kom med på besök hos sjuksköterska på habiliteringen och det gick bra. Jag väckte frågan om medicinen verkligen gör mer nytta än skada och hon ska ta den med till läkaren och även be honom fundera på starkare vid behovs-medicin. Kalle har fått Imigran nässprej, men den vågar han inte ta… Efteråt gick vi en runda på nya Dollar Store och spenderade pengar på billigheter. Hygienprodukter och godis dominerade i kundvagnen. Min nya hobby – fylleriet – har gett mig värk i högerhanden. Jag kunde inte … Fortsätt läsa Onsdag 14/10