Vaknatt

Men verkligen. Jag är nog ganska trög ändå. Sömnlös mellan ett och halv fem. Kom ner på morgonen och skulle ta medsen. Gårdagens kvällsmedicin ligger fint kvar i dosetten. Att. Jag. Aldrig. Lär. Mig. Uppe i lördagsottan för att köra till Eslöv. Simning för mig (som inte tränat eller motionerat sedan förra lördagens kilometer), dagläger för Ville. Han ska simma i tre timmar, äta föräldrarsomställerupplagad lunch, ha landträning inne eller ute i tre timmar, bowla, äta hamburgare och bli hämtad klockan 18. Puh, säger jag. I morgon är det ”bara” två timmar simning. Hoppas han får en lika bra helg … Fortsätt läsa Vaknatt

Kram, vännen

Kärt besök av fin vän i eftermiddags triggade ensamhetskänslor i mig. Jag har varit hemma i nästan fem månader nu och hon är tillsammans med en annan vacker kvinna den enda som besökt mig. Ingen från jobbet har varit här. Ingen liten kryapådigblomma, inget kort med käck hälsning på. Det är lätt att bli ensam när man är sjukskriven. Fortsätt läsa Kram, vännen

Hans mående påverkar mig alldeles för mycket

Fredagen kunde ha börjat bättre än den gjorde. Kalle ”mår inte bra” och har stannat hemma. Andra dagen den här veckan. I morgon är det öppet hus på hans skola och i dag får de information om var de ska vara. När han var hemma i onsdags skulle han få en bok nedladdad och sedan lyssna på den hela eftermiddagen i skolan. Den boken försöker nu Sten få med hem på ett eller annat sätt. Jag messar mentorn att vi behöver information om morgondagen, men får inget svar. Värst i allt detta är den mycket tydliga känslan att Kalle börjar … Fortsätt läsa Hans mående påverkar mig alldeles för mycket

God grant me the serenity to accept the things I cannot change…

Ångesten tog paus ända tills jag var i kassan på Ica. Även kvällen bjöd på lite lugn med hjälp av fylleriet. Nu kryper det under skinnet igen och jag hoppas på att somna fort. I morgon väntar kaffe med vän, lite städning och kyckling med bak-och sötpotatis. Helgen är fylld av simning, crawl-läger, öppet hus, föräldramöte, gudstjänst… Inte konstigt att jag har ångest. …Courage to change the things I can.And the wisdom to know the difference. Fortsätt läsa God grant me the serenity to accept the things I cannot change…