Torsdag morgon

Hrmpf. I går kväll kändes det som om förkylningen var på utgående. Tänkte att jag skulle kunna träna igen i dag. Men icke. Halsen är raspigt ond och astman är tuff. Blärk. Så jag får vända på tankarna. I stället för att tycka synd om mig själv ska jag njuta av att krypa ner under täcket framför TV:n med min frukost. Men jag måste röra mig bland folk lite, så i eftermiddag blir det shoppingrunda i Svalöv (= blomsteraffären och ICA). Det börjar bli kallt att vänta barbent i bilen på skolbussen… Fortsätt läsa Torsdag morgon

Nej, det är inte synd om mig, det är inte så jag menar. Jag vill bara att du inte ska känna dig ensam med din Oro.

Min ångestjävel har en helvetisk lillasyster. Hon heter Oro och är gräsligt svår att skaka av sig. Nu har hon klampat in genom huden och där skrapar hon med sina klor. Jag vill så gärna skrapa tillbaka, men biter i stället hårt ihop käkarna. Hur viktigt det än är att vara sig själv inför barnen, så om de kan slippa se en del av allt jobbigt så måste det vara bättre. I torsdags byggde jag upp mig själv inför ett besök på förskolan. På fredagen var barnen hemma och jag stannade hos dem. Tänkte att jag kunde köra iväg på … Fortsätt läsa Nej, det är inte synd om mig, det är inte så jag menar. Jag vill bara att du inte ska känna dig ensam med din Oro.

Vill bara meddela att dessa ord skrivs på klickande tangenter på en laptop

Och det är så skönt! Håll i dig – jag har en känsla av att det blir ett längre inlägg… Historien med brebandsstrulet började i våras. För varje gång vi fick strömavbrott eller drog ur kontakterna pga åska tog det längre tid att starta om modemet. Så jag köpte ett nytt modem. Det nya modemet fick vi inte rätt på, utan det gamla kopplades tillbaka in. Problemet kvarstod tills den dagen då det inte alls startade efter strömavbrott. (Vi bor ju på en åker och har strömavbrott oftare än de som bor i byar och städer.) Nu kontaktade vi leverantören … Fortsätt läsa Vill bara meddela att dessa ord skrivs på klickande tangenter på en laptop

Min dystra tillvaro har sina ljuspunkter

Nu är hon färdig, min sälkskapsdam de här snuviga dagarna. Färgläggandet är meditativt och följer helt mina mindfulness-försök. En liten smula sugen på att måla eller teckna själv blir jag, men än gör jag inget med det suget. Det får räcka med fylleriet för nu. Dagen har varit fylld av brittiska teveprogram, te och slummer i soffan. Nu ska jag snart hämta de stora killarna vid bussen. Ville kom hem med ljus, värme och kärlek för en stund sedan. Att vara mamma är det bästa. Fortsätt läsa Min dystra tillvaro har sina ljuspunkter

Blandar sen frukost med tårar

När jag kom hem var teknikern som kollade bredbandet här. Efter han kört utan att hitta minsta lilla fel placerade jag mig i telefonkö. FEMTIO jävla minuter från plats sju till svar. Killen i supporten kunde fortfarande inte hjälpa oss. Nu får vi köpa ännu ett modem och hålla tummarna. Jag är helt slut nu och kommer inte att kunna köra till Netonnet i dag. Blandar tårar i frukosten. Fortsätt läsa Blandar sen frukost med tårar

Snart kan inte ens jag blunda för hösten

Åkern runt huset är nygödslad. Inget konstgödsel här inte och Olle vill flytta till staden. Luften är underbart krispig samtidigt som den är ljuvt ljum. Träden skiftar i färg och jag vill nog inte blunda längre. Jag får alltid rejäl ångest när grenarna blir kala, men i år har jag ju tydligen ångest i alla väder och sammanhang så det kan ju kvitta. I morgon bitti ska jag lämna litiumprover och njurprover. Det ska göras så nära inpå tolv timmar efter medicinintag som möjligt så jag kan passa på att ge barnen skjuts till skolorna. Planerar inget annat för morgondagen, … Fortsätt läsa Snart kan inte ens jag blunda för hösten

Min kollega för dagen

Min familj har hostat och kraxat i närmare två veckor nu. Själv trodde jag att jag kommit undan med en släng feber förra helgen. Men i natt ramlade det halsonda in tillsammans med ändlösa nysningar. Jag tror att mitt immunförsvar jobbat med det här länge men gav upp i går när jag krampade i ångest. Så i dag sitter jag vid köksbordet med den här kvinnan. Nu ska jag slita mig för en kopp te och om en timme kommer två älsklingar hem. Fortsätt läsa Min kollega för dagen

Min son heter Måne

(Min kamera vill inte samarbeta så det blir en luddig mobilbild. Om den inte fångar skönheten så hjälper den mig minnas känslan.) Det är magi i måndagsmorgonen. Stjärnhimlen i Paradiset Rävetofta är djup som i novembernatten. Månen är röd. Livet är vindstilla och luften smakar fortfarande sensommar. I natt har jag väckt min familj två gånger. Hoppas de tyckte det var värt det. Nu ska jag njuta en stund till innan morgonen tar vid. Min son heter Måne. Fortsätt läsa Min son heter Måne