Andnöd

Det är 30 grader fuktig värme. Det var jag beredd på. Det jag inte var beredd på var hur det skulle påverka mig. Tårarna bränner bakom ögonlocken. Strupen snörs ihop. Trycket över bröstet gör att jag andas alldeles för grunt och högt upp. Då blir det snart hyperventilerande. Lutar mig bakåt. Tänker på all fantastisk kärlek i mitt liv. Andas. Andas. Fortsätt läsa Andnöd

Fin stund efter ångestattack

Efter en alldeles för tuff förmiddag är det riktigt gott att bläddra igenom gamla foton med småkillarna. Simningen var skön och efteråt tog vi en tur på marknaden. Så långt, allt väl. Men sedan gick det snabbt utför med fru Magnusson. Av någon anledning fick jag för mig att jag skulle klara av att handla i en annan affär än den vanliga. Ville var med mig och jag hade ingen lång lista. Men fy för.Ångesten växte för varje gång vi gick i. Den var hemsk vid kassorna och när jag kom hem (efter att ha lämnat Ville och maten hemma … Fortsätt läsa Fin stund efter ångestattack

Vi drar igång helgen

Olle och Ville sitter i soffan och läser på Bean Boozled-asken. Jellybeans med smakerna spya, stinkstrumpor, snorkråka, våtservetter mm. Sådant man köper när ingen mamma är med… Ville hostar fortfarande, men jag låter honom simma. Han smittar inte och har inte haft feber på ett par dagar. Jag finns i bassängen så han kan avbryta om han inte orkar. I morgon är det tävling och han behöver känna på sina krafter innan. Önskar dig en fin lördag. Fortsätt läsa Vi drar igång helgen

Vi vill bli friska nu

”Mina kompisar är på konsert och här sitter jag och äter ost.” Liten är trött på att vara sjuk. Jag skulle till förskolan men det finns ingen ork. Jag är trött på att vara sjuk. Kalle sover. Han är nog hyfsat nöjd med att vara sjuk. Olle är i skolan. Om han orkar ska han till Emporia efter skolan. Han är trött på att vara sjuk. Sten jobbar. Med eländig förkylning i kroppen. Trött på att vara sjuk. Fortsätt läsa Vi vill bli friska nu

Inte en enda ensam timme

Den här veckan bjöd inte på en enda timme i ensamhet. Jag vill egentligen inte vara ensam, men det går fortare att bli frisk när jag får andas i fred. I dag hade jag tänkt åka till förskolan för ett litet besök. Men efter ännu en tung morgon vet jag inte längre om jag orkar. Nu ska jag krypa ner under täcket igen och lyssna på Kalles snarkningar och Villes skrällande hosta. Fortsätt läsa Inte en enda ensam timme