Blåtoner
Ont i tummen, men lite mer avspänd än innan. Slutresultatet är egentligen helt oviktigt. Det är processen som ger en viss frid. Fortsätt läsa Blåtoner
Ont i tummen, men lite mer avspänd än innan. Slutresultatet är egentligen helt oviktigt. Det är processen som ger en viss frid. Fortsätt läsa Blåtoner
Tarantino verkar trivas hyfsat. Hen äter, bajsar, badar och klättrar. Just nu ser det ut som om hen försöker rymma genom glaset, men jag tror att det är tevebilden som speglas och frestar. Hen gillar när det rör sig – det kan ju vara en smarrig syrsa. Ännu en kväll utan redig kvällsmat. I går blev det rester. I kväll blir det nog varma mackor. Tjatet på Bredband2 fortsätter. Jag har huvudvärk och barnen behöver komma hemifrån. Onsdagsläge. Fortsätt läsa Onsdagsläge
Nu är vi riktigt trötta på att vara utan wifi. Sedan mitten av juli har det bara fungerat några få dagar sammanlagt. Hur Stens ”dialog” med Bredband2 går till hoppar jag över. Jag behöver inte stressen… Hur som helst. Dagen rullar på. Kalle är sur som ättika och de andra besvikna på att de är sjuka på studiedagen. Jag föreslår allt från bakning till Monopol men just nu är det popcorn och TV som gäller. Själv ska jag sätta mig vid köksbordet och målarboken en liten stund. Fortsätt läsa Ännu ett falskt färdigt-besked
Vi har det bra. Olle och Ville har studiedag men är så snörvliga att vi blir hemma. Gosestund framför sovrumsteven medan förkyld Kalle sover vidare. Fortsätt läsa Nyckeln till frihet
Det kan minsann vara nog av en utmaning. Att hålla sig innanför linjerna. När jag färglade i målarboken som barn, sade min pappa ”Du kan väl teckna något eget.” . När jag gick på mellanstadiet fick vi mönstrade papper att färglägga när läraren läste. Som lärare har jag gett mina elever liknande papper. Det finns något mycket meditativt i att bara låta pennan fylla i vackra färger. Innanför linjerna. Tack för inspirationen Ulrika. Fortsätt läsa Att hålla sig innanför linjerna
Skönt och nödvändigt samtal med sköterskan i förmiddags. Kom hem till barn som är osams. Kröp ner under täcket. Nu ska jag lyssna på bok och färglägga fåglar. Dock inte svanar. Fortsätt läsa Dagen lunkar på
Kalle har migrän. Eller idrottsångest. Olle och Ville är tokförkylda. Sten ska ringa högre upp i Bredband2s hierarki för att försöka få uppkoppling. Jag ska till psykiatrin på KBT-samtal. Tisdag. Fortsätt läsa Triss i sjuka barn
En knapp halvtimme så var det avklarat. Kort information och lång vädjan om föräldraengagemang. Jag har redan sagt att jag är sjukskriven och inte kan ställa upp just nu. Men tack vare andra, piggare föräldrar så blir det dagläger om två veckor. Ville längtar redan. 🙂 Nu tränar han benspark medan jag saknar korsorden som glömdes hemma. Fortsätt läsa Simmarmammans första föräldramöte
I stället för att träna har jag sovit middag. Försöker förlåta mig själv. Det var det där med mindfulness… Apropå mindfulness – titta vad jag köpte i går. En liten present för att jag varit mamma i 16 år. 🙂 Fortsätt läsa Chilldag
Kalle har sovmorgon på måndagar, så vi sov länge innan vi körde till byn. Lämnade honom en minut innan skolstart och körde med vilt kurrande mage hemåt. Precis innan jag skulle svänga in på grusvägen ringde Kalle. ”Vi är lediga i dag.” Bara att vända om och hämta honom igen. Väl hemma ser jag i informationen från skolstarten att 21 september är ledig dag. Fine. Vi har blivit informerade. Men vad hände med ”vi har resurspersoner som kommer att lotsa Kalle och hjälpa till där det behövs”????? Fortsätt läsa Måndag hela dagen