Ännu en dag har visst passerat

Det var verkligen jobbigt att vila i dag. Ångesten har haft ett hårt grepp runt strupen mest hela dagen. Det skulle kunna vara ett friskhetstecken att det är svårt att vila. Men det är inte så det känns. Det är inte den där positiva rastlösheten som kommer när man vilat färdigt. Den här ångesten är något annat. Men. Förutom en sväng till byn och ica så har jag vilat. Jag har gjort min KBT-läxa och jag har tittat på Hela Sverige bakar. Nu är det snart dags för mat och när Sten kommer hem ska jag ta mig en lång, … Fortsätt läsa Ännu en dag har visst passerat

Jag kan minsann måla taaaavlor

Tittade på målarböcker i går. Min fina vän Ulrika har en och det verkar så skönt att låta tankarna fara medan händerna jobbar utan krav på prestation. Så i går var jag på Akademibokhandeln och bläddrade i några olika. Jag vände och vred på askarna med pennor. Ville ha. Kom hem utan. För den där jävla rösten som kräver att jag ska måla tavlor kunde inte hålla tyst. Det är som om det finns ett krav på att om man KAN måla en tavla som kan hängas på en vägg utan skam, så MÅSTE man måla den jävla tavlan. Och … Fortsätt läsa Jag kan minsann måla taaaavlor

En djävul bakom ögat

Bakom höger öra bor en ondsint värk. Den har hittills överlevt sömn, värktabletter, träning och frukost. Det bästa vore att försöka vila bort den, men det har jag inte möjlighet att göra i dag. Kalle fyller år på söndag och jag har inte köpt en enda present. Så i dag packar jag in mamma i bilen och så kör vi till stökiga Center Syd. I eftermiddag har jag en massagetid. Det är en vecka tidigare än tänkt, men jag har galet ont i muskeln vid nyckelbenet. Ser fram emot att bli bombad med laser. Fortsätt läsa En djävul bakom ögat