Köksbord
I kväll kurar vi inne i köket. Mamma har anlänt, köttfärssåsen är uppäten och vinglasen är tomma. Lund blev varmare och kaffet var gott. I morgon ska vi hitta födelsedagspresent till Kalle. Fortsätt läsa Köksbord
I kväll kurar vi inne i köket. Mamma har anlänt, köttfärssåsen är uppäten och vinglasen är tomma. Lund blev varmare och kaffet var gott. I morgon ska vi hitta födelsedagspresent till Kalle. Fortsätt läsa Köksbord
Alldeles för lättklädd i min kofta väntar jag på det försenade stockholmståget. Tänkte vi kunde ta en fika innan vi kör till Svalöv och Ville så jag lade på FYRTIOTRE kronor i parkeringsautomaten. Pengar jag hellre gett en av tiggarna intill mig… Fortsätt läsa Varför är det alltid kallt i Lund, Malmö och Köpenhamn?
Med p3 som sällskap avslutar jag mitt morgonpass på balansbrädan. Yttre balans kanske ger en smula inre balans? Snart ska jag köra till Lund och hämta en mamma vid tåget. Tjo! Fortsätt läsa Morgonpasset
Jaja. Ingen kan anklaga oss för att vara pedantiska i alla fall. Fötterna är glada och jag dricker dagens kaffe. Fortsätt läsa Nystädat
Det ska bli så skönt att vara glad längre stunder igen. När den dagen kommer vet jag så klart inte, men jag längtar efter den. Den här dagen blev ljusare med hjälp av träning och lagom avancerad städning. Nu sitter jag med fötterna i bad. Tånaglarna ska bli orangea. Jag tänker att det är lättare att vara glad om man har glada fötter. Den här veckan hade jag tänkt besöka min andra arbetsplats, förskolan. Men eftersom mamma kommer redan i morgon så får det vänta till nästa vecka. En dag i taget gäller fortfarande. Fortsätt läsa Ljusare men inte glad
I väntan på skolbussen scrollar jag igenom Facebook. Jag lovar, om det inte vore för att fb är ett ypperligt ställe att visa nya blogginlägg på skulle jag på studs stänga ner mitt konto. Blandat med en massa skit om hur flyktingar har råd med mobiltelefon och idioti om hur det är bäst att hjälpa på plats, fylls mitt flöde i dag av bilder på en meteorologs tröja (!) och lyckan över fem miljoner i vinstpengar. Ja, jag har även vänner som lägger ut viktiga, roliga och intressanta bilder och berättelser. Men de försvinner i allt det andra. Dessutom har … Fortsätt läsa Facebooktankar
Halv tolv. Knappt tre timmar innan Ville kommer med bussen. Tre timmar helt i mitt eget sällskap. Inget internet. Vägrar dag-tv. Orkar inte lista ut vilka sladdar och knapptryckningar som kan leda till att dvd:n fungerar. Återstår tre timmar med radio, korsord, ljudbok och fåtöljhäng. Tråkigt men välgörande. Måndag. Det blev en kvart med korsord, sedan lade jag mig på uterumssoffan för en kroppsskanning. Somnade snällt efter ca tio minuter och sov till halv två. Tjo! Fortsätt läsa Uppdaterad måndag
Vi har långtråkigt, ont i fötterna, är hungriga och längtar hem. Men. Vi ÄR en del av något större. Vi är stolta och uthålliga. Vi har aldrig behövt fly. Vi kommer aldrig att behöva fly. När vi går förbi de helt nya flyktingarna på centralstationen kommer vi att vara ännu en positiv erfarenhet rikare. Välkomna till Sverige. Fortsätt läsa Welcome to Sweden
Okej, jag erkänner. Det är ganska mysigt att krypa ihop i fåtöljen även om jag föredrar uterummet. Kalle har Tobias (storebror och kontaktperson) här. De spelar något på tv:n, jag vet inte vad. Ville längtar efter sin kompis som inte svarar i telefonen. Olle är ständigt fikasugen. Sten jobbar och jag ska fixa kaffe. Lax till kvällsmat. Lördag i Paradiset Rävetofta. Fortsätt läsa Innedag
Jag vet att när jag ligger på rygg och plaskande tittar upp i taket så kommer jag att tänka ”Det finns inget bättre sätt att börja helgen på.”. Men nu… …nu hade det varit gött att krypa ner under täcket igen. Fortsätt läsa Lördag igen – jag tycker nog att veckorna går väl fort