Tack för i kväll

Än en gång har vi visat våra barn hur det är att vara en del av något större. Än en gång har vi tillsammans stått upp för det vi tror på. Det blev en kväll fylld av värme, kärlek och medmänsklighet. En kväll för att hedra de som försöker fly men inte kommer fram. En kväll för att välkomna de som hittat till just vår lilla kommun. En kväll för att visa de mörkare krafterna att ljuset segrar. Fortsätt läsa Tack för i kväll

Ord gör skillnad

När jag var i en av butikerna i byn (ja, vi har typ…flera…butiker…om man räknar Apoteket och Systembolaget) i dag, mötte jag en kvinna som sade: ”Jag har hittat din blogg”. När jag gick därifrån efter en liten stunds samtal, tänkte jag att det är för just henne jag bloggar. För hon har hittat någon som skriver öppet om psykisk sjukdom. Hon är mamma till någon som kämpar. Och nu kan hon känna sig mindre ensam i kampen. Och det, mina vänner, är så häftigt att jag kan ge någon annan. Tack för att du tog dig tid att berätta … Fortsätt läsa Ord gör skillnad

Hoppas på mens

Sedan jag slutade med minipiller och satte in en hormonspiral har jag haft mens med rejäl pms. I dag hoppas jag att det är det som gör mig så gräsligt låg. Jag fräser och gråter om vartannat och familjen blir lidande. Efter att ha kört Olle och Ville till Svalöv ligger jag i sängen igen. Om ett par timmar är det utvecklingssamtal med Olle. Med gårdagen i färskt minne hoppas jag klara det bättre i dag. Kalle missar en heldag med djurvård pga migrän. Om han bara vågat prova nässprejen… Fortsätt läsa Hoppas på mens

Orkar inte ens lämna bilen

Tar en bild och bloggar för att skingra tankarna. Sten hinner inte lyssna. Jag fixar inte att ringa någon annan. Tårarna rinner ner på tröjan och bildar små pölar. Allt har gått bra i dag. Villes nervositet blev till min ångest men vi klarade samtalet trots allt. Efteråt gick jag in på Ica för att köpa lunch, fika och kvällsmat. På vägen hem var ångesten så stark att jag började känna kvävningskänslor. Ringde Sten som inte kunde lyssna. Det var startskottet för tårarna. Tårar är bättre än kvävningskänslor. Men jag tar mig inte ur bilen… Fortsätt läsa Orkar inte ens lämna bilen

Morgonpass

Skönt svalt i uterummet ger bra resultat i träningen. Nyduschad sitter jag nu i solen från fönstret och dricker min frukost. En god stund. Om en timme ska jag vara på utvecklingssamtal med Ville. Han är så orolig att han grät en lång stund i går kväll. Älskade barn. Olle, som själv grät på samtal med samma lärare i femman, peppade så gott han kunde i morse. Jag höll mig undan eftersom min tröst bara lockade fram nya tårar. Det ska bli skönt att få det överstökat…0 Fortsätt läsa Morgonpass