Ny vecka, nya drömmar

Vi kröp ihop intill varandra i soffan på personalrummet. För att komma så nära som möjligt och helt enkelt höja mysfaktorn, klädde vi av oss allt utom underbyxorna. Småpratande njöt vi av stunden innan det var dags att gå till klassrummen. Jag skulle ha planeringstid och klassrummet stod tomt, så jag tog mina kläder i famnen och stegade iväg genom korridorerna. När jag öppnade klassrumsdörren var rummet fullt av elever och assistenter. Alla väntade på mig och där kom jag med boppsarna hängande fritt och kläderna under armen. Det första jag tänkte nr jag vaknade var ”Jag visste väl att … Fortsätt läsa Ny vecka, nya drömmar

Nähä

Efter kaffe och räkningar kunde jag tänka mig att köra iväg. Havet hägrar trots allt. Men då bangar killarna. Ingen av dem vill åka. Bio och käka i byn räcker för dem. Trots mitt lilla brandtal om hur man skapar barndomsminnen, så såg de mest tonåriga ut alla tre. Håhåjaja. Nu har jag flera alternativ. Jag kan köra till havet alldeles själv (för trött). Jag kan deppa ihop över att de inte vill (tillräckligt deppig sedan innan). Jag kan ta tag i tråden av lättnad och stanna i min soffa (ganska lätt val…). Snark. Fortsätt läsa Nähä

Dopp eller inte dopp?

Just precis nu känns tio minuter i havet som en väl liten belöning för det jobb det innebär. Vi har tänkt oss ett sista dopp innan sommaren är helt borta. Visserligen går det finfint att bada även i september, men vi brukar liksom glömma bort att göra det, så därför tänkte vi oss iväg i dag. Men jag är ju så fasansfullt trött och i eftermiddag är de bio på schemat. Tar tag i räkningarna och en kopp kaffe. Kanske känns det lättare efter det… Fortsätt läsa Dopp eller inte dopp?

Tämligen ointressant uppdatering av lördagen

Simning blev det, för både Ville och mig. Vattnet i bassängen var alldeles för varmt för mig, men jag tror att musklerna uppskattade det trettiogradiga vattnet. Från Eslöv körde vi till Röstånga för att hämta hem Olle. Väl hemma hann jag äta lunch innan ögonlocken säckade ihop. Blev väckt av ett sms, annars hade jag garanterat sovit än. Nu ska jag lata mig. Kaffe och film. Lax, världens godaste snabbmat till kvällsmat, och så ska jag inviga mitt nya vinglas. Så. Nu har du koll på mina spännande äventyr även i dag. Tjo! Fortsätt läsa Tämligen ointressant uppdatering av lördagen

Sanslöst trött

Oj, oj, oj.Trots att jag inte drack en endaste liten droppe alkohol i går kväll, är jag så trött att jag mår illa. Festen var fantastiskt trevlig och bjöd på både vänner och nya bekantskaper. Körde hem lite efter midnatt och somnade vid två.Jag vet ju att jag inte har så mycket ork, men det här är nästan löjligt. Gårdagen var full med aktivitet och helgen är inte helt blank, så jag får väl vila när jag kan. Nu är det snart dags att köra till Svalöv och hämta Ville för att sedan åka på simträning i Eslöv. Hoppas kunna … Fortsätt läsa Sanslöst trött

#tgif Vi följer mallen och "städar"

Sten irrar omkring med dammsugaren. Jag har provkört min nya nanosvamp i badrummet med glänsande resultat och viftat omkring med en dammtrasa. Skitigt i hörnen, stökigt som fan. Men mindre dammigt än i morse. Tjo! I går köpte jag ett nytt skal till mobilen eftersom jag vill kunna se vem som ringer utan att öppna fodralet. Lättja som straffar sig. Det nya fodralet är hemskt fult. När telefonen ligger på bordet ser den ut som en guldälskares våta dröm. När jag tar upp den stirrar mina dubbelhakor på mig. Mutter mutter. Fortsätt läsa #tgif Vi följer mallen och "städar"

Kompisfredag

Olle har åkt till skolan med BFF-mössa på. I natt sover han hos Emma i Röstånga. Ville har åkt till skolan med badkläder till morgondagens spännande simträning. I natt sover han hos Kevin i Svalöv. Kalle har åkt till skolan efter ännu en tuff morgon. I natt sover Hannah i hans grotta. Jag ska till en vän och kollega på tjejfest. Det är bara Sten som blir kompislös i kväll, men liksom jag har han gott om vänner i nätets alla trådar så ensam blir han inte. 🙂 #tgif Fortsätt läsa Kompisfredag