Repris: Jag vill att min mutta ska lukta…mutta

Jag är kvinna. Jag blöder ca en gång i månaden. Kvinnor gör ofta det. Den här gången behövde jag något mindre än bindor och letade reda på trosskydd modell större. Letade länge i hyllan för att hitta rätt storlek och var mycket noga med att det inte skulle vara parfymerade trosskydd jag fick med mig hem. Greppade till slut ett paket där det förvisso står ”Acti Pearls, neutralises odours and keeps fresh”, men det står även ”Neutralises odours instead of masking them”. Bra.När det var dags att öppna paketet, hade jag just duschat och ljuv vaniljdoft fyllde badrummet, så glatt … Fortsätt läsa Repris: Jag vill att min mutta ska lukta…mutta

Saltströmming

En av sommarens höjdpunkter väntar. Saltströmmingen från Kalix ska halstras och ätas med nypotatis på hårt tunnbröd. Yum. Körde till Elgiganten där jag fick rådet att ta bredbandsleverantören i örat. Om det inte hjälper återstår mobilt bredband. Till fem personer som spelar onlinespel, och streamar filmer och serier. Tre av oss är dessutom beroende av Youtube. Låter inte hållbart… Blä. Fortsätt läsa Saltströmming

Bytardagen

Byter efterlängtad cykelträning mot migrän och en extra timmes sömn. Byter Helsingör och Landskronakarnevalen mot Väla. Byter inriktning på födelsedagspresenter till Sten. Alla byten pga vädret som hittills verkar lugnare än utlovat. Trots det drar vi ur kontakterna innan vi kör för att trängas med halva Skåne. Håll en tumme för att vi får igång modemet igen efter att vi tagit strömmen. Håll en tumme för att vi får gjort det vi ska utan att bryta ihop alltför många gånger. Fortsätt läsa Bytardagen

Och där kom tårarna i fritt fall

Om jag bara kunde låta bli att bli så besviken. Varje gång. Biter mig i underläppen och kämpar tillbaka tårarna. Nästan varje kväll säger Kalle att han dagen efter ska följa med till badet. I dag är den tionde dagen och liksom alla andra morgnar jag väckt honom har han ångrat sig och stannar kvar i sängen. Sängen som han inte tar sig ur förrän strax innan vi kommer hem vid halv ett. Sedan sitter han i sitt rum större delen av dagen. Ska det kallas sommarlov? Ska det kallas liv? Jag orkar inte. Jag kan inte hjälpa honom när … Fortsätt läsa Och där kom tårarna i fritt fall

Dagens rutt

Somnade till slut. Vaknade och kom ur sängen. Men jag är trött så ögonen rinner. Det blir ingen vila i dag. Rutten ser ut så här:Rävetofta – Lund – Rävetofta – Röstånga – Svalöv – Rävetofta- Lund – RävetoftaDet kan bli en tripp Rävetofta- Svalöv tur och retur också. Kalle kanske ska sova hos kompis. Å andra sidan har jag avbokat psykiatribesök i Landskrona, så jag får väl inte klaga…? Fortsätt läsa Dagens rutt

Torsdag och sommarlovet rinner iväg

Efter många timmars slitande av hår lyckades Sten få igång uppkopplingen igen. Tack <3. Resultat – Kalle följer inte med till simskolan i dag heller. Håhåjaja. Men Olle kommer med och Ville är glad. Det blåser ganska rejält i dag, så de stunder man inte är i vattnet blir kalla. Ville klarade djupdyk och hopp från 3m i går. Nu är det längddykningen som måste tränas. Vattentramp, flytande och klädsim har han också kvar. Hur det än går med silvermagistern, så har Ville roligt i vattnet och är glad varje morgon när vi ska dit. Själv är jag mindre entusiastisk … Fortsätt läsa Torsdag och sommarlovet rinner iväg