Ho, hum, I’m bored

När man mått dåligt nästan hela dagen, kan det vara riktigt skönt att vara uttråkad. Fortfarande inget fungerande bredband. Felet ligger enligt leverantören i vår utrustning. Det nya modemet fungerar inte alls, jag har väl köpt fel sort. Sten ska göra några tappra försök till med gamla modemet och routern. Om det inte funkar så får vi väl köpa nytt igen. Men då måste vi blunda när vi betalar för jag har ju en bilservice på g. Härligt att leva på sjukersättning och sjukpenning. Gott att vi har kloka barn som inte kräver dyra semestrar ♡ …och att Svalövs hemservice … Fortsätt läsa Ho, hum, I’m bored

Förbannade underläpp till att darra

Den här dagen går i moll. Underläppen darrar och tårarna ömsom bränner ömsom trillar. När jag så väl behöver träffa min psykiatrisköterska blev jag tvungen att avboka tiden på fredag. Jotun ska lämnas i Lund och jag vill inte att Ville missar simskolan och alla tre blir ensamma hemma. Så jag valde bort mina behov. Nu ska jag köra K till Teckomatorp, sedan ska jag minsann hämta ut mitt körkort. I morgon är det tre veckor sedan stölden. Kan jag skönja slutet på detta tjat…? Preem har inte skickat nytt kort eller svarat på mejl, inte heller Coop. Så helt … Fortsätt läsa Förbannade underläpp till att darra

Ensam i vattnet

Den första kvarten var jag helt ensam i den stora bassängen. Efter en stund började det regna. Ett stilla, susande rassel mot vatteytan. Fort simmade jag inte, men jag fick en kilometer i kroppen. Ville tränade livräddning medan Kalle sov, Sten jobbade och Olle njöt av sin sista förmiddag hos morfar. Nu har jag försökt få igång internet ett flertal gånger utan resultat. Jag har köpt ett nytt modem för att vi skulle slippa de här långa avbrotten, men det får vi inte alls att fungera. Tar en kopp smörkaffe med kanel och löser ett korsord eller två i väntan … Fortsätt läsa Ensam i vattnet

Ihållande regn och wifi-lösa

Strömavbrott på morgonen gör att vi inte kommer att ha uppkoppling förrän Sten fipplat med modem och router i ett par timmar. Och Sten kommer inte hem förrän till kvällen. Tuff dag för Kalle med andra ord. Vi andra ska simma i regnet. Det kommer i alla fall att finnas gott om plats i bassängen. Jag ser fram emot uppehåll så att jag kan testa vad kameran i min nya bejb går för. Fortsätt läsa Ihållande regn och wifi-lösa

Här sitter jag och ojar mig

Fyllde på spolarvätska i Jotun innan vi körde till Lund. Fyllde på 50 liter diesel i Kävlinge. Nöjd. I cirka en sekund. För när jag skulle nollställa trippmätaren kom Jotun på att hon ville ha ny olja. Så nu har jag bokat tid för service. I Lund. Och det går inte att vänta under tiden, så jag får en lånebil. Kul att jag får köra till Lund på onsdag för att hämta Olle och två gånger på fredag för att tillfredsställa Jotuns servicebok. Kul att en service kostar cirka sju miljoner kronor. Kul att jag orkar vara positiv. Fortsätt läsa Här sitter jag och ojar mig

Mot Lund

Ville simmade 1,5 km trots att han var kissnödig halva sträckan. Heja Ville! Jag simmade min kilometer. Kalle följde inte med, men står nu i duschen efter att ha rört liiiite grann på sig. Man får vara glad för det lilla. Jag har fått sms från polisen att mitt id-kort finns att hämta. Bästa nyheterna på länge. Så nu kör vi till Lund för att hämta det och beställa ny telefon. Tjo! Fortsätt läsa Mot Lund

Borde väl inte gå in på simskolans sk pedagogik eftersom jag bara bli arg, men här kommer ett litet smakprov

Ny vecka på simskolan. Regnet knattrar mot taket och det är inte i närheten av varmt ute. Ville ska simma 1,5 eller 2 km i dag. Av någon märklig anledning får han göra det som krävs för guldmagistern fastän han ska ta silvermagistern (man kan inte hoppa över märken, så även om han gör allt för guld så får han bara silver). Pedagogiken har aldrig fått något utrymme under de tio år vi haft barn i simskolan. Jag har ett otal exempel på detta, men det senaste som hände var i fredags. Det var två barn kvar i bassängen när … Fortsätt läsa Borde väl inte gå in på simskolans sk pedagogik eftersom jag bara bli arg, men här kommer ett litet smakprov

O, fasa

Varje höst har jag en lång, jobbig period med allergi. Eftersom mögel är det enda jag bara reagerar svagt på på testerna (allt annat är höga värden) har jag tänkt att det är kvalster som ställer till det. Men när jag i kväll har fruktansvärd näsklåda trots dubbla antihistamin och kortisonsprej börjar en fasansfull tanke gro. Tänk om jag inte tål tända ljus. Fortsätt läsa O, fasa