Vill bli varm igen
I kväll tänder jag fullt med ljus i uterummet. Sommarkvällen är sval och själen en smula frusen. Det tar på de mentala krafterna att bara vara. Ingenstans att gömma känslorna… Fortsätt läsa Vill bli varm igen
I kväll tänder jag fullt med ljus i uterummet. Sommarkvällen är sval och själen en smula frusen. Det tar på de mentala krafterna att bara vara. Ingenstans att gömma känslorna… Fortsätt läsa Vill bli varm igen
Det är så himla tråkigt att jag inte orkar resa mig och ta laxen ur frysen, men så ser livet ut i dag. Vi var nära att ge oss iväg på utfärd, men kom snart på bättre tankar. Därför behöver jag laga kvällsmat. Och i frysen ligger lax. Ja ja. Den får väl snabbtina i vatten. Någon gång blir jag väl kissnödig och måste resa mig. Älskar när livet bjuder på dagar som denna. Långsamhet utan ångest. Det är jag inte bortskämd med. Därför kan jag njuta extra mycket. Googlar bilder för inspiration till tatuering. Det är dags för 40-års-krisen. Fortsätt läsa Långsamhetens lov
Himlen speglas i min tekopp.Vi har en vilodag, jag, Kalle och Ville.Långsam, blåbärsspäckad frukost framför Barnmorskorna I East End. Sista avsnittet. Tårar. Himlen speglas i min tekopp.I dag behöver jag inte träna.I dag måste jag ingenting.Vädret är perfekt. Mulet, svalt och rörelse i träden. Himlen speglas i min tekopp.Kanske vi kör till havet innan kvällen.Kanske vi kör till marknaden igen.Kanske stannar vi hemma och njuter av stillheten innan en ny vecka knackar på med simskola och annat. Fortsätt läsa Himlen speglas i min tekopp
Lördagen är en bra dag. Jag har tränat, dammtorkat och dammsugit. Ville, Kalle och jag har varit på marknad. Churros, tivoli och en hatt till Ville. Nu grillas grönsaker, en köpe-potatisgratäng puttrar i ugnen och snart ska flanksteken grillas. Vi har en inget internet i huset, men det får väl räknas till i-landsproblemen även i vårt hushåll. 🙂 Fortsätt läsa Marknad
Äntligen sovmorgon! Så jag vaknar en halvtimme innan Sten ska gå upp och kan inte somna om. När Sten går upp halv åtta är jag klarvaken. Men jag har sovmorgon, så jag sätter igång boken och ligger kvar i sängen. Somnar så småningom. I första drömmen har jag en halvtimme på mig att åka någonstans ifrån hem till mamma (som i drömmen bor i en skyskrapa), packa mina tillhörigheter som är utspridda över hela lägenheten, duscha och få skjuts av H till tågstationen. Under tiden jag packar blir jag osams med mamma som vägrar hjälpa till. I andra drömmen har … Fortsätt läsa Stressfylld sovmorgon i Rävetofta
Det är så härligt att skriva tråkiga blogginlägg. Tråkiga blogginlägg innebär oftast att jag mår bra. Regnet smattrar plötsligt mot uterumstaket. Sten sitter i den andra soffan. Vi är alla mätta och var och en har sitt att pyssla med. Olle fattas, men det är väl bara att vänja sig. I helgen får jag kanske träffa fina vänner och så är det marknad. Ingen simning betyder att jag får sätta mig på en cykel i morgon, men det tar vi då. Nu håller vi fredagskväll. Fortsätt läsa Tråkigt inlägg
Härligt sex med finaste Mannen i natt. God sömn i svalt sovrum. Svårväckt. Segt som kola att få upp ögonen, men det gick till slut. Kalle vaknade med migrän och vågar inte ta medicinen. Har gått och lagt sig igen. Jag saknar Olle och kommer att ringa honom i dag. Vi har inte pratat sedan vi lämnade honom hos morfar i lördags. Vi brukar inte ringa varandra när vi inte är tillsammans, eftersom det är så lätt att bli ledsen när man hör varandras röster, men om han nu inte kommer hem förrän på onsdag så får han allt ställa … Fortsätt läsa Jag har det hur bra som helst, trots det rinner tårarna
Lite Skyrim, lite slösurfande, lite korsord, lite vin, ingen ångest. Sten som sällskap. Ja, jag har det bra. Fortsätt läsa Vi har det fint
Hemma 🙂 Bilrutan är bytt. Som plåster på såren (jag var där i måndags i ogjort ärende eftersom de klantat till det) tryckluftsdammsög de hela bilen. På passexpeditionen i Lund fick vi vänta i ca 7 minuter. Nu har jag ett nationellt id-kort på väg så att jag kan hämta körkortet som också är på väg. På väg har jag också varit. Hela långa dagen. Men nu har jag landat i uterummet med ett glas vitt med is. Gutår, kära vän. Fortsätt läsa Gutår
Min restlunch är så galet god att jag måste ta en liten bloggpaus så den räcker längre. En stor skiva grillad, kall grishals, vattenmelon- och fetasallad, kall sås med paprikasmak och bubblande vatten. Slurp. Första delen av dagen är avklarad. Jag har simmat min kilometer och är sådär skön i kroppen som man bara blir av att bada i svalt vatten. Med tanke på hur dagen ser ut och hur jag mådde i går, får jag säga att jag mår riktigt bra. Ett litet moln på min himmel är att Kalle redan tröttnat på fisket. Ett litet större moln är … Fortsätt läsa Paus i lunchpausen