Crazy Thursday
Okej. Då kör vi. Rävetofta – Röstånga – Teckomatorp – Röstånga – Rävetofta – Lund – Lund – Rävetofta Tjo! Fortsätt läsa Crazy Thursday
Okej. Då kör vi. Rävetofta – Röstånga – Teckomatorp – Röstånga – Rävetofta – Lund – Lund – Rävetofta Tjo! Fortsätt läsa Crazy Thursday
Ångesten inför den galna morgondagen gör att jag inte får ner ordentligt med luft i lungorna. Jag gör allt jag kan för att inte hyperventilera, men jag har inte lyckats med ett enda djupt andetag på flera timmar. Det kliar i hela kroppen och alla tankar mörknar. Det här skriver jag inte för att beklaga mig. Jag skriver för att det är min verklighet. En verklighet där en ångestdämpande Sobril och en extra Seroquel blandas i kvällens medicincocktail.En verklighet där kärleken och omtanken inte räcker för att lugna mig. Fan. Jag vill inte ha den här jävla sjukdomen! Fortsätt läsa Jag vill inte ha den här jävla sjukdomen!
Även vår trädgård bjuder på somrig skönhet. Den svaga doften av min body lotion blandas med den av earl grey och vaniljljus. De mättat gröna träden svajar i vinden och ibland tittar solen fram som för att påminna om att det är sommar trots allt. Efter en finfin stund med god vän i förmiddags slocknade jag snabbt på uterumssoffan när vi kommit hem. Det är inte mycket jag klarar innan jag blir utmattad. Eftersom jag är sjukskriven är det lättare att ta sig tid för vila. Bara att acceptera. Det blir mycket skärmtid för barnen den här sommaren, men … Fortsätt läsa Höstmys med sommarutsikt
”Ta det nu lugnt när du kör första passet på cykeln.””Men jag kommer ju att simma ett par gånger innan, så det är lugnt.””Ja, men i alla fall. Ta det lugnt.” Hans ord ekade i mitt huvud när jag satte mig på motionscykeln i morse. Första gången på ungefär två veckor. Jag vet inte exakt, eftersom liksom så mycket annat fattas mig även min träningsdagbok.”Ja, men i alla fall. Ta det lugnt.” Han känner mig. Vet att jag har ett inneboende allt eller inget-läge. Vet att efter noll cykling kan jag mycket väl gå till att försöka slå personbästa. Han … Fortsätt läsa Fru Allt eller Inget lyckas ta det lagom
Hur jag skulle mått utan all kärlek som omger mig, vete sjutton. Men när jag kan må så här dåligt mitt i all värme, kan jag bara gissa hur illa det skulle varit utan. Min älskade familj stöttar, kramar, pussar och klappar bort en stor del av det onda. Mina vänner, både de jag träffar fysiskt och alla som finns här i bokstäverna, stöttar, kramar och pratar bort en annan del av det onda. Det är fint att vara älskad. Extra fint när livet går i moll och tårarna bränner. När magen är en hård knut av återhållen ångest och … Fortsätt läsa Låg men välsignat älskad
Tårarna rinner igen. Jag orkar på riktigt inte med det här. Försöker nå Transportstyrelsen. Först måste jag lyssna på evighetslång information, sedan får jag säga vad mitt ärende gäller och knappa in mitt personnummer. För att höra att det inte ens går att stå i kö. Klick. Ringer tillbaka lite senare. Samma procedur, men hamnar i kö. Väntar över tio minuter efter att rösten meddelat att det tar fem minuter. Handläggare svarar och frågar vad mitt ärende gäller. Klick. Bortkopplad. Gör om den nu välbekanta proceduren, hamnar återigen i kö. Den här gången säger rösten att det kommer att ta … Fortsätt läsa Fy för hela bövelen
De vidriga äckelsniglarna har ätit upp mina blommor när vi ställt ut dem under resan. Jag köpte en ny ampel för sjuttio kronor. Nöjd. Den puckade idiot som stal min handväska fick två helt nya silverlänkar. Jag köpte ett nytt halsband och armband. Och ett litet kors. Nöjd. Bild på nya väskan kommer…om minnet och orken finns i morgon. Små steg. Små. Fortsätt läsa Jag försöker återställa en smula ordning
Vi körde 45 minuter till glasverkstaden.Vi gick in.Vi möttes av en skamsen kille.Fel glas hade skickats.Ingen hade tänkt på att ringa mig.Tack så jävla mycket. Ny tid på torsdag.För jag älskar att köra nittio minuter ett par gånger i veckan utan att få något uträttat. Om jag skulle räkna på antalet timmar jag har spenderat med att röja upp efter bilinbrottet. Då skulle jag gömma mig under en Sten och aldrig titta fram igen. För nu. Är. Jag. Trött. Fortsätt läsa Never-ending
Kvällsmat efter en stillasittande dag med korsord, radio och tupplurer. I morgon är det dags att ta tag i livet igen. I kväll slappar jag vidare. Fortsätt läsa Perfekt väder för soffsittande
I dag skolkar jag från livet. Kalle sover fortfarande och jag låter honom vara i fred. Sten jobbar. Han är min hjälte. Olle är saknad. Ville spenderar pengar på enligt mig fel saker. Träningen får vänta ännu en dag. Äter vad jag vill. Dricker kaffe med grädde. Välsignad söndag låter nästa fas i blibestulenpåhandväska-racet vänta. I morgon ska bilrutan bytas och fotograf uppsökas, körkortsansökan inskickas och diverse kort förnyas. I morgon ska jag simma när Ville är på simskolan. I morgon. Fortsätt läsa Ja, jag behövde en paus. Ja, jag tar en paus.