Dags att pausa från verkligheten

Nej, minsann, det här duger inte. Nu ska jag spela Skyrim för första gången på några kvällar. Det som är kvar av packande mm kan vänta. Håret ska färgas, men killarna har just duschat så det går i alla fall inte än på ett tag. Trots att allt öppningsbart är öppet i uterummet är här så varmt att jag misstänker att datorn inte kommer att klara Skyrim, men jag gör ett försök. Det dröjer länge tills jag kan vara Lynxina igen. Fortsätt läsa Dags att pausa från verkligheten

Minioner, husvakt och packning

Evinnerligt trött och fortfarande genomledsen.Det är inte så man vill känna dagen innan årets semesterresa inleds. Som information vill jag passa på att skriva att vi har husvakt under tiden vi inte är hemma, så om någon tänker sig hit för att fortsätta ställa till det för oss, så är det ingen större mening med det. I dag ska vi ignorera värmen och packa dagen lång. Packa och förbereda. Hur man nu packar och förbereder för regn och femton grader. Man glömmer fort… Men först – Minionerna! Fortsätt läsa Minioner, husvakt och packning

Det verkar aldrig ta slut

Ringer Tallinksilja för att kolla om de kommer att släppa på mig på färjan utan legitimation.Svar: Nej.Men jag kan checka in i automat och hoppas att ingen kollar leg när jag går på. ”På egen risk”. Ringer polisen och hör mig för om id-handlingar.Enda chansen är att sätta sig på Arlanda på tisdag morgon och vänta på tur att fixa ett akut-pass.Det var inte så vi hade tänkt oss stockholmsvistelsen. Pratar vidare med polisen som påpekar att jag måste ha id-handling för att få ut körkortet.Vad fan.Moment 22. Pratar med mamma som är den som betalar kryssningen.Kommer fram till att … Fortsätt läsa Det verkar aldrig ta slut

Det här är verkligen inget kul

Goda nyheter: Fönsterruta provisoriskt lagad.  Jag kan behålla mitt mobilnummer och fixa en ny på samma abonnemang. Olle och jag hade en mysig stund i Lund. Sten grillar kvällsmat. Mindre goda nyheter: Jag kan inte skaffa en ny mobil till abonnemanget utan att ha legitimation. Eftersom jag inte är hemma i veckan kan jag inte ansöka om nytt körkort på länge. Jag har migrän. Fortsätt läsa Det här är verkligen inget kul

Det går sakta framåt

Sex timmar har jag hittills tillbringat i telefonen och framför datorn för att fixa allt som inbrottet i bilen följde med sig. Och än är jag inte färdig. Trygg Hansa levererar i alla fall. Snabbt besked om ersättning för det som stals, pengarna på kontot i början av nästa vecka. Tid bokad klockan 12.30 i Lund för insättning av provisorisk plexiskiva i bildörren. Nu ska jag lista ut hur jag ska kunna tanka utan kort. 😦 Fortsätt läsa Det går sakta framåt

04.40

Somnade helt utmattad runt midnatt, fullmåne och värme till trots. Vaknade tjugo i fem till fantastisk sång. Vi har en gryningssångare som jag aldrig hört förr. Sången är kraftfull som näktergalens, men mycket mer varierad och sånglik. Ska försöka leta reda på vad det kan vara, men just nu går ögonen i kors. När jag skaffade min älskade S5:a fick jag med inte mindre än fem Samsung Galaxy Trend Plus. En av dem låg oanvänd i förrådet. Där hittade jag även ett simkort att stoppa i den. Vet inte om det är ett kontantkort eller ett abonnemang, men just nu … Fortsätt läsa 04.40

Så himla ledsen

Någon var i desperat jakt på pengar.Vi hade gjort alla tråkiga ärenden och äntligen slängt oss i havet. Glada, lätt rusiga av kylan i vattnet och värmen i luften gick vi till bilen.Kras.Någon hade slagit sönder bilrutan, sträckt sig in under rullgardinen och filtarna och tagit min handväska.Min älskade, älskade handväska.Innehållande max 30 kronor i kontanter, min mobiltelefon och min plånbok.Plånbok.Mobiltelefon.Körkort.Alla bankkort.Bensinkort.Trasig ruta.Fredag i morgon.Resa på söndag.Polisanmälan.Spärrservice.Hem och hitta emei-nummer.Tillägg i polisanmälan.Tillägg till spärrservice. Försäkringsbolag. Bilresa med trasig ruta?Jag är ledsen. Så ledsen.Barnen är ledsna. Så ledsna.Ingen blev skadad.Alla är hela.Men ledsna får vi vara.Och hur detta fungerar ihop med … Fortsätt läsa Så himla ledsen

Hur träna?

Tackar solkrämen för att jag inte har ett större parti bränd hud. Den lilla triangeln bakom armhålan gör ont nog. Dagens fråga är hur man ska kunna träna. Simning hade funkat, men jag orkar helt enkelt inte köra till badet. Olle ska klippa håret i Teckomatorp och efter det behöver han köpa nya badbyxor. Tänker mig ett dopp i havet innan vi kör hem. Men hur träna? Uterummet är trots att allt öppningsbart är öppet och trots norrläge för varmt för en halvtimmes trampande. Jag har bestämt mig för att ta hela resan träningsfri, så det känns extra viktigt att … Fortsätt läsa Hur träna?

Jag är ingen soldyrkare, men…

    Vi valde verkligen en fantastisk dag för vår utflykt till Ven. Killarna kämpade på jättebra på cyklarna i värmen. Mest stolt är jag över Kalles prestation. Mindre stolt är jag över hur de lyckades hålla sams. De verkar vara inne i en lååååång period av syskonkäbbel och nu när jag inte mår bra, har jag svårt att hantera det. Panikångest på lur vid ett tillfälle och tårar vid två. Men jag lyckades hålla ihop oss och minnet av den här dagen kommer troligen att bli ljust och fint. Vi badade på två olika ställen och alla har fått … Fortsätt läsa Jag är ingen soldyrkare, men…