Mysdag eller smärre helvete? Det återstår att se.

Klappar mig själv på axeln för val av dag att åka till Ven. Strålande sol och upp mot 25 grader. Vi har packat badkläder och vatten, körkort och betalkort. Resten får lösa sig. Det finns gränser för vad jag klarar av, och att släpa på matsäck känns just nu ogörligt. Kalle har kommit ner, men humöret är inte precis det bästa. Det finns hopp, men än är vi inte iväg. Fortsätt läsa Mysdag eller smärre helvete? Det återstår att se.

Jobbigt avslut på kvällen :(

Jag har planerat en utflykt till Ven i morgon. Jag har köpt biljetter till båten och vi har packat badkläder och cykelhjälmar. Vad jag missade var att i detalj förbereda Kalle på hur morgondagen kommer att se ut. Visst, jag har berättat vad vi ska göra och han har varit på Ven flera gånger innan. Men jag glömde detaljerna. Det är så lätt att glömma hur viktigt det är med förberedelserna eftersom Kalle blir allt bättre på att förbereda sig själv. Men nu har vi alla blivit rejält påminda. Ett stort, jobbigt utbrott har just klingat av. En lillebror gråter, … Fortsätt läsa Jobbigt avslut på kvällen 😦

Med det tunga huvudet på en liten pinne

SMHI visar strålande sol. Och, visst. Solen tittar fram då och då. Alldeles lagom för mig. Fortfarande galet trött. Misstänker att det är en reaktion på den förlängda sjukskrivningen. En reaktion på att bli förstådd och tagen på allvar. När det blev okej att vara trött, gick den sista proppen ur. I går blev det ingen träning. I dag ska jag simma. Hoppas få till en hel kilometer, men jag blir så uttråkad och får ont i nacken. Måste simma mycket på rygg och det är lite klurigt i en bassäng med mycket folk. Vi får väl se hur det … Fortsätt läsa Med det tunga huvudet på en liten pinne

Stillsam kväll

Jotun är hemma igen. Hel. Det var riktigt skönt att köra hem eftersom lånebilen var slö som en söndagsmorgon. Nu är det mindre än en vecka kvar tills vi ger oss ut på vägarna. Måtte hon hålla sig hel tills vi kommer hem igen. Det här var den andra lagningen inom ramen för nybilsgarantin. Min första bil med garanti kvar så jag är verkligen tacksam. Kvällen blir stillsam. Jag är fortfarande alldeles ledsen och trött. I morgon ska Kalle och Sten på möte med LSS och storebror som ska bli kontaktperson till Kalle. Förhoppningen är att Kalle ska komma ut … Fortsätt läsa Stillsam kväll

Varför är jag så ledsen?

Räkningarna är sammanställda. Ska bara få in pengar från Sten innan jag kan trycka på knappen och bli av med dem. Försäkringskassan har beviljat sjukpenning tom den 31 augusti. I telefonen en kille som vill göra en lånejämförelse. Jag orkar inte mer nu. Hade tänkt sätta mig på cykeln och trampa i lagom takt, men jag är för ledsen. I stället lägger jag mig på soffan, tar in värmen och inväntar massagetiden. Hoppas de inte ringer från verkstaden riktigt än. Det reder jag inte ut just nu. Varför är jag så ledsen? Fortsätt läsa Varför är jag så ledsen?

Dagens utmaningar

I väntan på ork att ta tag i dagen lyssnar jag på radio och löser korsord. Jag börjar bli bra på att vara sjukskriven. Vilar när jag kan och vill, aktiverar mig när jag måste eller vill. I dag ska räkningarna betalas, kroppen masseras och eventuellt ska Jotun hämtas. Jag tycker att det är riktigt jobbigt att inte veta när bilen blir klar. Det är den ångesten som håller mig fången i dag. Fortsätt läsa Dagens utmaningar