I dag firar vi 16 år som gifta. Vår kärlek fyller 18 i höst.

  Min kärlek Titta ut genom fönstret, min älskade. Se den vajande säden som fyller fälten med liv. Räkna axens frön och vet att otalig är min kärlek Vänta till natten, min älskade. Vänd din trötta blick mot himlens oändliga vidd. Räkna stjärnorna och vet att oräknelig är min kärlek. Lyssna till havet, min älskade. Hör vågorna berätta om oavbruten tid av brusande vatten. Räkna tidens droppar och vet att evig är min kärlek. Fortsätt läsa I dag firar vi 16 år som gifta. Vår kärlek fyller 18 i höst.

Efter lättnaden kommer sorgen smygande

I dag är det kallt igen. Kallt i rummen, kallt i sinnet. Dricker hett te och tinar sakta till liv. Den här dagen måste jag låta mig själv vila. Vila, fundera, vara stilla, tänka, känna. I går fick jag ett besked som sänkte min axlar i en enda lång utandning. Eftersom jag mått bättre efter skolavslutningen när stressen över Kalles mående lade sig en liten smula har jag paradoxalt nog kämpat mer med att hålla huvudet högt och trampa på i livet. Ångestattackerna är lika starka som de varit hela tiden sedan i april, men inte lika frekventa. Jag har … Fortsätt läsa Efter lättnaden kommer sorgen smygande

Undrar hur länge jag får betala för den här dagen…

  Belöning Vilken dag jag har haft!  Körde till Lund före sju i morse. Lämnade Jotun på Ford (där får hon visst stanna över helgen, lite vila innan långfärd) och fick en låne/hyrbil med mig därifrån.  Körde till Landskrona och Lill-Olas. Bytte till träningskläder och lufsade runt motionsspåret. Jag gick bara ett par hundra meter av de knappt två kilometrarna. Kalasbra gjort av min värk-kropp. Sedan dopp i svalkande hav (13,8 grader) och iskall dusch på det. Klänning på och vidare till sjukhuset för besök i psykiatrin. Väl där inser jag att både Sten och jag läst snett på kallelserna. … Fortsätt läsa Undrar hur länge jag får betala för den här dagen…

Grus i ögonen

Kom i säng i tid. Somnade sött efter någon timme. Vaknade innan alarmet spelade. Men gruset i ögonen blir jag inte av med… På köksbordet står en väska packad. Träningskläder, snyggaste bikinin, handdukar, badskor, springskor, vattenflaska och lite annat. Nu väntar några händelserika timmar och om allt går som jag planerat kommer jag att vara nöjd och glad när jag kommer hem. Och trött. Fortsätt läsa Grus i ögonen

Olle är på väg hem!

Om en kvart ska jag hämta Olle. Vi längtar så efter honom och jag undrar hur det ska bli när han är hos morrfarr i en hel vecka. Men först ska vi rå om honom en dryg vecka till. Om vi får. Det är inte helt lätt att rå om en fjortis på bästa sätt. Jag vill ju dränka honom i kramar och pussar precis som jag gör med Ville, men minns min egen tonårstid och låter bli. Men en och annan kram och puss kan man allt få ibland. I kväll kommer han inte undan. Sätter alarmet på 5.30 … Fortsätt läsa Olle är på väg hem!

Ångestdämpande

  När energinivån är rejält låg och allt jag vill är att sova bort dagen kan det hända att jag reser mig, klär på mig och går ut i uterummet för en stunds ångestdämpning. När svetten rinner och musklerna gör ont på ett skönt sätt, finns inte plats för ångest. När jag lyckas vända energi noll till kraft och styrka blir jag så stolt över mig själv. Fan, vad jag kan! Fortsätt läsa Ångestdämpande