Energitom

Jag har visst glömt att väcka Kalle i dag, men nu hör jag hans steg i trappan. Minns hur jag själv sov som tonåring, så jag ska inte klaga på honom. Själv sitter jag fortfarande i morgonrocken med ljusen tända och väntar på energi. Men det kommer ingen energi, det kommer bara mer och mer ångest. Ångest över…livet? Jag vet inte. Ångesten kommer så fort jag lyckas slappna av och den kommer så fort jag blir det minsta lilla stressad. Svårt att ligga på lagomnivå hela tiden. Just nu är jag paralyserad av oro inför att det ska komma en … Fortsätt läsa Energitom

Undersökning, gräsklippare, morgonrock

Håhåjaja. Blev uppringd av en ung man som ville ”göra en undersökning” på ett par minuter. Eftersom jag var sysslolös sade jag ja. Undersökningen hängde på något sätt ihop med livsmedelsverkets enligt mig märkliga rekommendationer. ”Hur ofta äter du fisk?””Kanske en gång i veckan, ibland varannan vecka.””Hur mycket frukt äter du?””I stort sett ingen alls.”Harkel ”Grönsaker?””Dagligen””Tränar eller motionerar du regelbundet?””Dagligen””Åååå, vad braaa!””Heja mig.””Jaa, hejja dig!””Äter du några kosttillskott?””Ja.””Vad?””C-vitamin och magnesium.” Och där förvandlas ”undersökningen” till försäljning av multivitaminer.Suck. Efter detta samtal tutade det utanför. Där kom Stens beställda gräsklippare. Hur det än är, så erkänner jag att det känns halvbra … Fortsätt läsa Undersökning, gräsklippare, morgonrock

Sommarvarm på mitt eget sätt

Å, vad bra det gick i kväll. Jag behövde inte förhålla mig till så många på en gång eftersom de flesta spelade fotboll halva tiden. Sedan gömde jag mig vid grillen där vi inte heller var så många. Nu har jag sköljt håret med balsam – klarar inte av att sova i röklukt. Ville var kanonduktig på planen och fick mycket beröm. Stolt är den här fotbollsmamman. Eftersom det trots allt är en hel vecka kvar till juli så blir du väl inte förvånad över min klädsel. Långa, tjocka strumpor, jeans, linne, långärmad tröja, varmaste fleecen och vinterjacka. Toppade med … Fortsätt läsa Sommarvarm på mitt eget sätt

Fotboll och korv

Det som väntar nu är en prövning. Jag önskar att jag klarade av sådana här situationer på ett bättre sätt, men i dag får jag vara glad att jag alls kommer iväg. Helst vill jag bara låtsas att jag inte är bjuden och ”glömma” att gå dit. Men för Villes skull samlar jag ihop mig. Varken Sten eller jag kommer att kunna delta i fotbollsmatchen mellan föräldrar och laget. Jag är livrädd för bollen och Sten har ont i ett knä. En skadad Sten är det sista vi vill ha. Men vi kör dit. Vi ler falska och en del … Fortsätt läsa Fotboll och korv

Trött i örat

Kalle har köpt loss sin skoldator. Enligt serviceavtalet skulle den få nytt batteri och enligt skolan skulle Dell ringa mig för att sedan skicka en tekniker. Förra onsdagen ringde Dell när jag inte hade möjlighet att svara. Eftersom det gått en vecka bestämde jag mig för att ringa tillbaka. Letade reda på numret i mobilloggen och beväpnade mig med tålamod. ”Välkommen till Dell, bla bla tryck ett bla bla”olidlig musik”Välkommen till Dell jag heter Eeeeeliiin bla bla bla bla kopplar vidare”olidlig musik”Välkommen till Dell support jag heter Peeeeteeer bla bla bla serienummer på datorn? bla bla, finns i systemet, kopplar … Fortsätt läsa Trött i örat

…och nu börjar det regna igen

Fantastisk god och enkel kvällsmat. Stekta kycklinginnerfiléer, sallad på svartpepprad vattenmelon och fetaost, en kall sås till det och pitabröd till brödätarna. Olle saknas, men jag vet att han kom med tåget i alla fall. Vill inte att han ska känna sig kontrollerad så jag väntar snällt till i morgon innan jag kollar läget. Jag har bestämt mig för att tillbringa kvällen i uterummet, det ska ju trots allt vara sommar, så jag har tänt en massa ljus och tagit på mig raggsockarna. Tjo! Fortsätt läsa …och nu börjar det regna igen

Olle ska på äventyr igen

Snart ska jag köra Olle till Svalöv. Där hämtas han av en kompis pappa och hela härliga tjejgänget för färd mot Landskrona. I Landskrona släpper pappan av dem vid tåget mot Kungsbacka. I Kungsbacka väntar kompisens mamma och vistelse i släktstuga vid en sjö. Myggvarning utfärdad. I morgon tar de pendeltåg till Liseberg för en heldag och på torsdag kommer de hem igen.De har längtat och planerat i detalj. Allt-i-ett-biletter till Liseberg inköpta på nätet, jojo-kort laddade, listor skrivna och inköp gjorda. De har delat upp inköpen mellan sig så i söndags köpte Olle O´boy, marshmallows och chokladkakor.Som jag unnar … Fortsätt läsa Olle ska på äventyr igen

Svart under ögonen och ont i en fot

Ibland blir det inte så mycket sömn. Men varför så svårt att somna om när man somnat vid fyra och vaknat före sju? Det blir många timmar boklyssnande… Ovansidan av vänsterfoten gör lika ont nu som den gjorde i går. Det är så trist att min kropp verkligen inte vill att jag ska jogga. Så. Det var morgonens klagosång. Nu ska jag låtsas att det är sen kväll. Tjo! Fortsätt läsa Svart under ögonen och ont i en fot