Ny vecka på ingång

Lägger upp planer för morgondagen, men det är svårt att planera när man inte vet vilket barn som vill sova hos någon kompis och vilket barn som helst stannar hemma. Om jag får som jag vill så åker vi alla fyra till Lomma och badar i havet innan jag ska friseras. På hemvägen stannar vi på Nova Lund där jag får all tid i världen att prova bikini. Jag har redan gått igenom sortimentet på Kapp Ahl, Lindex och HM utan att en enda topp passat. När bobsarna väl får stöd så fläskar det ut stora korvar vid armhålorna. Oskönt. … Fortsätt läsa Ny vecka på ingång

Alla val är inte självklara

Äntligen tillbaka i uterummet efter några dagar/kvällar inomhus. När jag till slut landat i uterumssoffan och tänkte ta mig till Skyrim, kom Ville och Olle och ville titta på Forest Gump tillsammans med mig. Två och en halv timme film i vardagsrummet eller fortsätta kvällen här? Ska jag vara en finfin mamma och pallra mig in eller ska jag egoistiskt stanna kvar här? Fortsätt läsa Alla val är inte självklara

Klockrent beslut

Det är inte alltid jag får vara så spontan som jag vill. Men i dag funkade det hur bra som helst. Alla killarna blev glada och packade snabbt sina badkläder och så drog vi mot Röstånga. I receptionen spelar ett coverband och Asta vinkade bara in oss på badet. Fri entré under midsommarhelgen. Finfint. Nu har jag simmat en kall kilometer till covers på bl a Lundell. Musikblandningen är klassik – Elvis, Creedence, svenska sommarplågor och vad jag antar är dansbandshits. Dags att köra hem till grillen efter en mycket lyckad spontanutflykt. Fortsätt läsa Klockrent beslut

Långsam

I morgon ska Ville på Laserdome-kalas och på tisdag åker Olle med ett helt gäng tjejer till Kungsbacka och Liseberg. När Kalle nu helst sitter instängd känns det extra skönt att de andra killarna har roliga saker att se fram emot. Själv sitter jag i ett varmt uterum och funderar på hur träningen ska gå i värmen. Lite sugen på att packa med barnen till Röstånga för en kilometertur i klorvatten i stället för trampandet. Vi får väl se hur det går, har inte dukat undan frukosttallriken än, så på den nivån är min ork… Fortsätt läsa Långsam

Glatt överraskad

Jag gjorde det. Jag följde med Sten, Olle och Ville på midsommarfirande hos finaste svågern. Kalle valde att stanna hemma och även om han tyckte att det var skönt att vara ensam hemma, så blev han glad när vi kom hem för en stund sedan. Själv är jag glad att jag har haft en trevlig kväll utan ångest. God mat, fint sällskap, underhållande fotbollsmatch, bubbelvatten i glaset. Nu skålar jag ut midsommarafton med ett glas vitt. Fortsätt läsa Glatt överraskad